Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Vad dricker ni nu?


Gäst

Rekommendera Poster

Är du på jakt efter att slå ditt rekord på milen eller ska du tävla i någon sport. Ja du har redan med dina två glas vin nu ikväll förstört för dig de närmsta dagarna. En rejäl fylla suddar nog ut en veckas hård träning... Bara jag som gissar, ingen grund för sista siffran.

 

*kollar kalendenr*

 

Ah, vilken tur, ingen mara än på länge :)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 128
  • Skapad
  • Senaste svar

Märkligt, verkligen!

 

Ibland kan det "surra" i skallen flera timmar in på eftermiddagen fast jag bara dricker vatten efter lunch.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mauritz Lybeck
Tjejens föräldrar dricker alltid kaffe på kvällen så de verkar inte heller bli direkt pigga av det.

Dricker man kaffe jämt så blir man inte pigg av det. Koffeinet är då default. Dricker man då INTE kaffe så får man abstinens och blir rastlös. (Och pigg...?)

 

Jag åt en tid för länge sedan koffeintabletter när jag var tvungen att vara pigg. Men för att de skulle hjälpa fick jag ta så mycket så det blev konstigt. När jag stängde ögonen kändes det som att ögonen storstirrade där innanför ögonlocken...

 

/Mauritz

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mr Andersson
Inte särskilt stor...

 

Hehe...

 

Fel. Det det är rätt stor chans... (risk?)

 

Anledningen är att synapserna (cellerna som överför signalsubstanser i hjärnan) bara har kommunikationer med ca 7% av hjärnan. Om man då super, och får in alkohol i blodet (och hjärnan), vilka delar av hjärnan får då alkoholsubstanserna till sig...?

 

Men det är skilland på att "få in alkolholsubstanser" och få bestående skador av alkolhol...

 

 

hihi... Lite skojar jag med dig, men det finns en del allvar också... :)

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror kroppen är "smartare" än så.

 

Jag dricker en massa kaffe på förmiddagarna på jobbet. Efter alla dessa år får jag _fortfarande" detta "rus".

 

På helgerna dricker jag nästan aldrig kaffe men känner inte heller för att göra det.

 

"Förr" fick jag koffeabstinens på helgerna men inte numera. Däermot finns suget där när jag är på jobbet.

 

Märkligt.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mr Andersson

Sök läkare eller kolla vad vattnet innehåller! :)

 

Eller så dricker du väldigt lite öht under dagen?

Jag vill inte göra reklam, men jag fick tipset att dricka ProViva en gång i tiden och är det bästa jag gjort hittills, jag mår som en prins nu! Testa en vecka och säg vad du tycker! Det finns i flera smaker!

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dricker dock med stil. =)

I Sverige anses man vara nykter så länge man kan ligga ner på golvet utan att hålla i sig i mattan ! :)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mr Andersson

Jag dricker litervis med kaffer på jobbet, men hemma är det väldigt sällan jag gör kaffe. Kanske vissa kvällar innan jag jobbar natt för att eventuellt se om jag blir nåt piggare.

 

Är kaffet slut på jobbet, så får jag panik, är det slut hemma skulle jag nog inte märka det på en vecka.....

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pja, jag har definitivt inget emot "suset". Det är ju inte samma sort som alkoholruset.

 

Men jag har läst att efter en viss mängd koffein är det nån "process" som går igång och inte stannar förrän efter ett par timmar.

 

ProViva, vad är det?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder
I Sverige anses man vara nykter så länge man kan ligga ner på golvet utan att hålla i sig i mattan !

 

Hehe...

 

Ta det dem kör med i lumpen. Gå på vita linjen på gatan, så avslöjas det om du är nykter eller inte. Lär inte gå om du är rejält packad. Inte heller att föra pekfingern till nästippen.

 

Säkra kontroller, hehe

 

---

C:\Eforum\Stefan Eklinder>|

 

"Det finns två företeelser som är oändliga, universum och den mänskliga dumheten. Jag är dock inte säker på den förstnämnda."

 

- Albert Einstein

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mr Andersson
ProViva, vad är det?

 

Det har ingenting med alkohol att göra. Det är en sk hälsodryck (gissa om det tog tid innan jag ville prova....)

 

I den finns en massa nyttiga bakterier, vitaminer etc.

Istället för att ta vanlig jos, så ta denna istället. För min del som inte alltid har så bra kost och till-och-från haft dep.perioder, så är detta helt okay. I vår butik står det intill mjölken, kolla hos dig och testa - det funkar för mig i alla fall! :)

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dricker man kaffe jämt så blir man inte pigg av det

 

mmmh, jag + kaffe efter kl 18 (cirka) på kvällen innebär en klar risk för störd nattsömn fram till cirka 04:00 på morgonen.

 

Gissa hur mycket kaffe jag brukar dricka.

 

Koffein är en drog, en milt beroendeframkallande drog. En del blir mer eller mindre beroende av koffein medans andra kan klara sig bra utan kaffe en tid trots annars regelbunden, daglig konsumtion. Precis som med andra droger.

 

För övrigt, detta är ju en "öppen tråd", det är samma "typ" av människor som är beroende av mat, träning eller droger. Det gäller bara att välja "inriktninng" på sitt beroende. Forskare har funnit slående likheter mellan människor med de olika beroendena. Alla är de beroende av någon drog, om man kan kalla kroppen signalämnen för droger. Beroende är de, av belöningen kroppen sänder ut efter en måltid eller efter ett hårt träningspass eller av de artificiella som injiceras eller konsumeras.

 

 

/T

 

Even when we know we´ll never find the answers, we have to keep on asking questions.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är kaffet slut på jobbet, så får jag panik, är det slut hemma skulle jag nog inte märka det på en vecka.....

 

Exakt! Här på Ericsson i Älvsjö finns det kaffeautomater i nästan varje hörn så paniken varar inte så länge.

 

Och hemma, pja, spelar som sagt mycket liten roll.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mr Andersson

Hur är den? Jag är en sån som (tyvärr?) inte uppskattar rökiga sorter så mycket, utan mer de smakrika, lena sorterna!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mauritz Lybeck

Men OBS: Man BÖR inte leva "sunt"!! För då blir kroppen bara bortskämd så man blir sjuk av minsta lilla.

Nej - människan är allätare och bör ges litet av varje. Då klarar man sej bäst!

 

Så inte skall någon ha dåligt samvete för vad man äter och dricker. Man bejakar bara människans natur då vilket är helt rätt!

 

/Mauritz

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mr Andersson

Nu jobbar jag på ett företag som är ca 1/100000 så stort som Ericsson, men vi har kaffe-automater. Problemet är bara att vi måste "ladda" dom själva (ca en gång i veckan), och det görs ju väldigt frekvent... not.. Den som är mest frusterad, tar tag i problemet....

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nog är den lite rökig allt. Fast jag kan förväxla rökighet med, hmm, tjära? Nej kanske inte, men jag har förväxlat det förr.

 

Nå, en rätt frän smak har den väl allt, men inte som t ex Ardbeg. Ardbeg tycker jag bättre om till smaken men inte till priset.

 

Köp en sån där liten låda med fem småflaskor vettja.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mr Andersson

Tyvärr är det dubbelt så dyrt som bensinen till bilen, men man behöver inte samma mängder... För min del mår jag bäst med 1 liter på 3 dagar!

 

Pratar vi öl, så gäller 1 liter på 30 minuter... :)

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mr Andersson

Har du provat La frough (hur det nu stavas). Den är för rökig för min smak, men god smak annars.

 

Mina favoriter (i min prisklass) är Vat 69 och Black Ribbon.

På krogen, om man är bra laddad, så kan Grants funka.... :(

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den med mest abstinens laddar automaten? ;-)

 

Våra laddas minst en gång per dag av nåra inhyrda typer. Nån fördel ska man väl ha av ett storföretag :-)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...