Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Vad dricker ni nu?


Gäst

Rekommendera Poster

  • Svars 128
  • Skapad
  • Senaste svar
Stefan Eklinder

 

 

Här blir det vodka med apelsinjuice. Gott! :-D

 

Trevlig kväll!

 

---

C:\Eforum\Stefan Eklinder>|

 

"Det finns två företeelser som är oändliga, universum och den mänskliga dumheten. Jag är dock inte säker på den förstnämnda."

 

- Albert Einstein

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder
Ojdå! En moderator som satsar på de starkare alternativen... lite juice i botten då ja?:)

 

Hehe...

Dricker dock med stil. =)

 

---

C:\Eforum\Stefan Eklinder>|

 

"Det finns två företeelser som är oändliga, universum och den mänskliga dumheten. Jag är dock inte säker på den förstnämnda."

 

- Albert Einstein

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mr Andersson

Just nu är det ett glas vitt som gäller, testar lite nya sorter då och då. Är ingen älskare av röda (ovana?) så det blir vita än så länge.

 

tänker dock inte göra reklam för sort etc... hehe...

 

Men i kylen står även några olika sorters öl som jag tänkte testa! Märks kanske på min inlägg om nån timme eller två... :)

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mr Andersson
Husets vita = hemgjort. :)

 

Château de Garàge, heter det... låter bättre... :)

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mauritz Lybeck

En nytryckt espresso med litet socker i!

Jag blir bara snurrig av starkare....

:)

 

/Mauritz

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mr Andersson

Ja, du ser... :)

 

Själv försöker jag göra nåt intelligent SQL-script under tiden som jag dricker vin... Tyvärr känns det som att vinet vinner... ;)

 

Nåja, allvarligt.. har du lyckats bra med ditt hemgjorda vin? Jag har funderat på att prova, men lite misstänksam. Min pappa provade innan (rött och rosé) och det som han gjorde var inget som imponerade på mig...

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

senaste rönet (jag hört om)

 

Alkohol är aldrig nyttigt, ivartfall inte för människor unde 40 år. Sedan kanske alkoholen kan motverka hjärt-kärlproblem. Kanske. Och då enbart i små mängder.

 

Men, va fan, inger moraliserande här. Bara ett konstaterande.

 

Njut, ja gör det, njut av det ni finner gott. Överkonsumera inte.

 

Edit:

ett baklagande. Min cykel är trasig... Kan trampa både framåt och bakåt utan att komma någonstans. :(

Att inte en cykel håller längre?

Dag att byta:

hub

bakkrans

kedja

kullager bak och, kanske, fram.

 

Bakkrans och kedja byts för andra gången.

Den har ju bara rullat 1 300 mil...

 

/T

 

Even when we know we´ll never find the answers, we have to keep on asking questions.

 

[inlägget ändrat 2005-04-01 20:55:37 av Monshi]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder
Alkohol är aldrig nyttigt, ivartfall inte för människor unde 40 år.

 

Tack! =)

 

Sedan kanske alkoholen kan motverka hjärt-kärlproblem. Kanske. Och då enbart i små mängder.

 

Man bränner bara en massa hjärnceller. Klart i små mängder kanske det är nyttigt...

 

 

---

C:\Eforum\Stefan Eklinder>|

 

"Det finns två företeelser som är oändliga, universum och den mänskliga dumheten. Jag är dock inte säker på den förstnämnda."

 

- Albert Einstein

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mr Andersson

Man ska dricka det man tycker är gott, för att det är gott och när man tyvcker det är gott! :)

 

Många tycker man bara ska supa när det är helg, men jag tar med glädje en liten wirre en tisdag kväll, för att jag känner för det.

 

Sen är det naturligtvis skillnad på "nu är det supafest" och "det vore gott med en wirre"... Bara man dricker man huvet, så är det lugnt...

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man bränner bara en massa hjärnceller.

 

Inte bara hjärnceller.

 

Är du på jakt efter att slå ditt rekord på milen eller ska du tävla i någon sport. Ja du har redan med dina två glas vin nu ikväll förstört för dig de närmsta dagarna. En rejäl fylla suddar nog ut en veckas hård träning... Bara jag som gissar, ingen grund för sista siffran.

 

Klart är dock att alkohol, och även andra droger, inte påverkar konditionen positivt. Fast, kanske i små mängder...

 

 

 

 

/T

 

Even when we know we´ll never find the answers, we have to keep on asking questions.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Själv försöker jag göra nåt intelligent SQL-script under tiden som jag dricker vin... Tyvärr känns det som att vinet vinner... ;)

 

Jag ska försöka hacka lite Mambo och TikiWiki, får se hur det går :)

 

Nåja, allvarligt.. har du lyckats bra med ditt hemgjorda vin? Jag har funderat på att prova, men lite misstänksam. Min pappa provade innan (rött och rosé) och det som han gjorde var inget som imponerade på mig...

 

Rent generellt tycker jag vita är enklare att göra än röda men röda kan med tiden bli bättre än vita.

 

Vita kan vara hyffsade nästan direkt ur dunken men röda måste "mogna" nån månad eller så.

 

De lite dyrare sorterna rött kan definitivt mäta sig med enklare "köpvin", men då ska de har mognat,som sagt, minst en månad.

 

Det bästa jag provat är "Doc's", kostar väl runt 300 för en sats.

 

Men det måste få ta sin tid. Inget smakar så illa som "Château de Garàge" innan det har hunnit bli färdigt, möjligtvis hemkörd sprit direkt från brännaren :-)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mr Andersson

Inte jag. Jag har ett extraknäck som innenär att jag jobbar natt ungefär 3 nätter i veckan, och ibland är jag så slut på kvällen innan att jag gör ruskigt starkt kaffe, men det hjälper ingenting, inte ens en reaktion (förutom att jag blev mer pinknödig än normalt)

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mr Andersson
Man bränner bara en massa hjärnceller

 

Ja...

 

Men du, en normalbegåvad människa använder ca 7% av sina hjärnceller (källkänvisning om ni önskar). Hur stor är sannolikheten att man bränner dessa 7% före de andra 93%?

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Canaletto Montepulciano d'Abruzzo

Mycket bra val ! Italienska viner är generellt bäst !

Fast idag blev det Gin och Tonic !

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är lite lustigt. Tjejens föräldrar dricker alltid kaffe på kvällen så de verkar inte heller bli direkt pigga av det.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder
Men du, en normalbegåvad människa använder ca 7% av sina hjärnceller (källkänvisning om ni önskar). Hur stor är sannolikheten att man bränner dessa 7% före de andra 93%?

 

Inte särskilt stor...

 

---

C:\Eforum\Stefan Eklinder>|

 

"Det finns två företeelser som är oändliga, universum och den mänskliga dumheten. Jag är dock inte säker på den förstnämnda."

 

- Albert Einstein

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Många tycker man bara ska supa när det är helg, men jag tar med glädje en liten wirre en tisdag kväll, för att jag känner för det.

 

Jag också.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mr Andersson

Kan nog till ditt försvar, säga att mitt ex inte drack kaffe egentligen, men tackade inte nej ifall hon var på fest el dyl, utan drack rätt så gladligt. Hennes reaktion på en kopp kaffe, påminner mig om min egen reaktion på en stor wirre. Alltså inte alkoholmässigt, utan reaktionsmässigt.

 

Intressant hur olika man reagerar olika sorters dricka!

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...