Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Skicka poster med JMail .

John

Recommended Posts

Hejsan...

Jag har gjort en webbshop och har ett litet problem med JMail.

När användaren är klar och registrera sin order trycker han på "Spara" knappen, (<form method="POST"...), så skickas kund-info till admin via JMail.

Hur skickar jag med alla varor kunden har köpt i mailet?

Koden:

Set Connection = Server.CreateObject("ADODB.Connection")

Connection.Open "driver={Microsoft Access Driver (*.mdb)};dbq=webshare/wwwroot/asp/forsling/data/shop.mdb"

SQLStmt = "SELECT Korg.Antal, Korg.KorgId, Korg.ProdId, Prod.Produkt, Prod.Beskrivning, Prod.Pris, Korg.AnvId FROM Korg, Prod WHERE Korg.ProdId = Prod.ProdId AND (Korg.AnvId = " & Session.sessionId & ") Order by Produkt"

SET RS = Connection.Execute(SQLStmt)

<%

Dim SubTotal

DO UNTIL RS.EOF

%>

<tr>

<td bgcolor="#F2F2F2"><small><font face="Arial"><%= RS("Produkt") %></font></small></td>

<td width="50" bgcolor="#F2F2F2" align="center"><small><font face="Arial"><%= RS("Antal") %></font></small></td>

<td width="70" bgcolor="#F2F2F2"><small><font face="Arial"><%= GetPrice() %> :-</font></small></td>

</tr>

<%

SubTotal = SubTotal + (RS("Antal") * RS("Pris"))

RS.MoveNext

Loop

%>

<form method="POST" action="finalize.asp">

<font color="#808080" face="Arial"><small>Namn</small></font><br>

<input type="text" name="Namn" size="40"><br><br>

<input type="submit" value="Spara Order" name="B1">

</form>

Det är i filen Finalize.asp som JMail konfigureras.

Där vill jag att JMail på något sätt kan läsa av databasen och skicka alla poster med samma session.

/John

Henrik Stigebrandt1

Det är ju bara att läsa av alla properties som innehåller varorna precis som du gjort i din selectsats vid nersparandet i databasen och sedan läsa in varaorna i en sträng som du skickar som huvudtext i mailet, eller som ett bifogat dokument.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...