Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll
mando_v3

Motorola V3 Bluetooth

Rekommendera Poster

mando_v3

Vad ska man behöva göra för att ens Motorola V3 och dator med bluetoothplutt ska hitta varandra?? Phonetools bara står å tuggar!

Nån som har samma problem eller en lösning??

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Xplane

Du måste para ihop dom...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
mando_v3

den enda parningen som sker i min lägenhet är den mellan mig å flickan.. kan ingen seriös ge nåt svar?

[inlägget ändrat 2005-04-02 09:46:44 av mando_v3]

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
NWM

Det var ett seriöst förslag som "Xplane" gav dig.

Förövrigt så ger du på tok för lite information för att det skall vara möjligt att ge dig ett mer fylligt svar. Du kan väl tänka över ditt problem lite och sedan ställa en seriös fråga.

-nisse

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Xplane

Jag gav dig ett seriöst förslag och du svarar med ja gud vet vad...

Om du skall ansluta gud vet vad till din dator via blåtand så måste man oavsett para ihop varje enhet för sig. Din telefon har ett specifikt namn i nätverket och din dator likaså. Allt bara för att enheterna skall kunna hitta varandra om man har flera.

Just detta kallas för att "para" ihop enheterna med varandra.

Vad är det för en blåtandsplutt du har? Vad för dator har du och vilket OS använder du?

Kan du ge ett seriöst svar på dessa frågor?

mvh

Information om bästa priset!

http://buggy.no-ip.com/index.php

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
mando_v3

Sorry att de blev så här!

Jag har en:

- Motorola V3 razr

- Bluetoothdongle D-link DBT-120 (100 meter)

- PC med win xp (2.4 Ghz, 1 gig ram, usb2.0, xp pro, sp2)

- Det medföljande programmet Phonetools Lite v. 311d

- Drivrutiner till d-linken är de som följer med på skivan: v. 1.4.2.10

Jag hittar min telefon när jag söker efter enheter på datorn, har fått en "nyckel" å så, men den kommer inte fram i utforskaren som det väl ska göra, detta är väl standard på alla blåtand-telefoner?? SonyEricsson har det så om jag inte har fel.

Jag har inte handskas med blåtand så mycket innan därför undrar jag då av bluetooth-folket:

- Var kan felet ligga? telefonen? (motorola har stängt telefonen så det endast går att komma åt den via sitt program!?!)

- Det måste finnas några som har denna skönhet till telefon som även har bluetooth-koppling, har allt funkat bra (mitt phonetools har krånglat innan med vanlig usb)

- Mvh Manne

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
NWM

Om det är så att du har service pack 2 installerat så finns det en liten bugg i den medföljande programvaran till DBT-120. Inga problem att fixa, läs instruktionen till SP2 hos D-Link som heter ”DBT-120 och Win XP SP2 manual”

http://www.dlink.se/?go=jN7uAYLx/oIJaWVUC7wcU93ygJVYKOhST9vhLPG3yV3oUoB9haltbNlwaaRp+X19Vnq1zitUvt1LVILi0KHxLE0StuvQbYCxFQ==

Problemet är att efter installation av programvaran till DBT-120 så används ändå Windows egna drivrutiner (det hela är lite lömskt så jag förstår om du inte upptäckt det).

Själv använder jag ”Motorola Desktop Suite” och i det programmet så får jag inte upp telefonen som en disk i utforskaren utan det fungerar lite annorlunda, men det går att kopiera filer fritt mellan dator – telefon – minneskortet i telefonen.

Funkar inte det här så är det bara att posta igen.

-nisse

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
mando_v3

Tack så mycket!

Nu får jag min v3 att prata med datorn och jag kan flytta filer med "mina bluetooth platser" som ligger i utforskaren... MEN motorola phonetools bara tuggar fortfarande! Jag laddade ner desktop suite men det funkar inte heller, tar XP min mobil och gör så att inget annat program kan utnyttja det??

[inlägget ändrat 2005-04-03 12:59:59 av mando_v3]

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
NWM

Jag använder inte själv ”phonetools” så det är svårt att ge något riktigt bra råd. Det du kan kolla är att ”phonetools” verkligen är inställd för att använda blåtanden. Det kan ju vara så att programmet fortfarande försöker att ansluta över en USB-port. Blåtanden brukar skapa en COM-port med högt nummer, i mitt fall COM 500.

Jag har en kund som använder ”phonetools” så jag kan ta en titt på programmet under veckan när jag ändå är där och gör jobb (mina minnesbilder av ”phonetools” är ganska bleka). Förhoppningsvis så skall det nog ge några uppslag till vad som kan vara fel.

-nisse

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
mando_v3

Superbra om du kan titta på det! Det finns inga sådana "avancerade" settings i programmet, väldigt enkelt program... jag ivrigt på svar

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
NWM

Jag ”forskade” lite i saken (ja jag vet jag har för lite att göra) och fann denna nedslående information (citatet är från ett forum)

“The software, however, is not so good. The V3 is shipped with a branded version of 'Mobile PhoneTools Lite' from BVRP (www.bvrp.com). This does NOT offer syncronisation with Outlook or Notes (or any other PIM). It only has its own phone-book with a poor Import/Export facility for CSV files only. The help file mentions Outlook synching, so I spent a couple of hours trying to work out what I was doing wrong. If you want Outlook integration - you will need to purchase extra software. The full version of Mobile PhoneTools costs UK46, and this doesn't have the V3 on its list of supported handsets, so I'm unsure about whether I'm getting all the features. I tried submitting a support request to BVRP about this, and got back a pointless stock message that bore no relation to my question.”

Du kan läsa mer här (det kan ju vara så att jag missförstått det hela men jag tror inte det)

http://www.expansys.com.mx/forumthread.asp?code=V3_RAZOR&thread=32

Men det finns nog en lösning och jag tror att du kan hitta den här

http://www.bvrpforums.com/

Testa att ladda hem en testversion av den ”riktiga” versionen av programmet och se om det fungerar. Självklart så skall jag ändå titta på det under veckan men du kanske kan lösa problemet med den information du får bvrpforums.com.

-nisse

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
mando_v3

Tack så hemskt mycket att du lägger tid på mitt ärende!

MEN fan vad jag hatar allt just nu, inget fungerar ju, ska man in på nån jävla sida å ladda ner så bara fungerar inget, fi**a oxå

så ja.....

du som vet allt, var kan man hitta detta sköna program att ladda ner... jag menar det går liksom inte att hitta det på motorolas skitsida som bara förvirrar..

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett nytt konto på vårt forum. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...