Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Gothic 2


Conansweden

Rekommendera Poster

Ett gäng gånger, hur så?

 

/OZn

_______________________________________________________

Microchips - De små potatisflingorna du äter allra sist i chipspåsen

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Conansweden

Visst i helvete är det suveränt? Helt jävla imasing (Fin stavning, va. hehe)

Nä jag undrar lite om du har i huvudet vilka som lär ut "ta saker från djur" hmm... det jag kommer ihåg är att en köpman som man kan jobba för i staden lär ut att flå sin. Hmm... jägaren nära "traven" lär ut något (han som har tappat armborstet) kommer du ihåg vad han lär ut och var man inte tvungen att ha en viss dex för att kunna det? hmm... lär inte han... jägare eller vad han är som är nära "lighthouse". Lär inte han ut någonting? vem lär ut att ta saker från mindcl... jag kan inte stava till dom... jätte myrorna gruvorna. I vilket fall som.

 

Vet du vad jag precis har gjort? jag har sett till så att alla personer, som inte är odödliga, är borta och alla monster... men jag har inte dödat några själv. Jag har bara retat upp dom och sedan har jag sprungit till ett gäng med monster eller banditer och så har dom slagit ner mig och sedan fortsatt striden mot monstrena. Jag vet. Jag är sjuk. men jag är besatt av att göra så det är så jävla kul att se striderna så du fattar inte. hihihi. Ett JÄVLA jobb!!!

 

Men jag kommer ju ingen stanns mer för dom som jag ska ta uppdrag av så man kommer vidare... är ju döda så nu tänkte jag spela det "vättigt men jag vill inte döda monster innan jag kan ta alla saker ifrån dom så jag tänkte springa och snacka med dom där grabbarna innan jag muckar gräl med någon och då måste jag ju veta VILKA. hehe

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Conansweden

DET glömde jag att säga med. Visst är det för jävligt att ad-on bara finns på tyska... ja, ja på polska med men det hjälper ju föga bättre.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nä jag undrar lite om du har i huvudet vilka som lär ut "ta saker från djur" hmm... det jag kommer ihåg är att en köpman som man kan jobba för i staden lär ut att flå sin. Hmm... jägaren nära "traven" lär ut något (han som har tappat armborstet) kommer du ihåg vad han lär ut och var man inte tvungen att ha en viss dex för att kunna det?

Dragomir finns nära Tavern och han lär ut Crossbow. För att han ska lära dig något måste du ha 30 i dex tror jag det var (samt hitta hans crossbow). Vill du kunna ta skinnet från djuren så kan du lära dig det av Bosper som finns i en butik inne i Khorinis (i stan). Personligen anser jag att det är det enda du behöver lära dig eftersom det finns bra mycket bättre grejer att lägga dina XP på än att exempelvis lära dig ta klor från djur. Grimbald som finns nära Black Troll kan också lära dig ta skinnen och allt annat du kan ta från djuren.

 

hmm... lär inte han... jägare eller vad han är som är nära "lighthouse"

Det är Niclas och han kan lära dig Bow.

 

är ju döda så nu tänkte jag spela det "vättigt men jag vill inte döda monster innan jag kan ta alla saker ifrån dom så jag tänkte springa och snacka med dom där grabbarna innan jag muckar gräl med någon och då måste jag ju veta VILKA. hehe

En vettig idé :)

 

DET glömde jag att säga med. Visst är det för jävligt att ad-on bara finns på tyska... ja, ja på polska med men det hjälper ju föga bättre.

Jag antar att du syftar på "Night of the Raven". Det går att få med engelsk text om man vill (http://www.worldofgothic.com/gothic2/?go=addoninstall) men enligt rykten så ska det släppas en engelsk version nu i april. JoWood har tydligen haft problem med distributören Atari och har nu brutit sammarbetet.

 

Visst i helvete är det suveränt?

Håller med. Enligt mig världens bästa spel, alla kategorier (gäller även 1:an).

 

/OZn

_______________________________________________________

Microchips - De små potatisflingorna du äter allra sist i chipspåsen

[inlägget ändrat 2005-03-31 16:00:17 av OZn]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Conansweden

det var som fan. Har du öppt det? "Night of raven" ...ja med tanke på dom sanna ord du sa sisst. Jag håller helt med. Det ÄR det bästa spelet alla kategorier. Ettan körde jag någon bränd sak. intro och slutbilder var inte med. Nu köppte jag 2:an orginal. Jag hatar bränt skit.

 

vet du vilka som lär ut lock pick? Jag vet banditen i kloakerna. men jag kommer inte ihåg hur man får nyckeln... och han är la död. hihi. och en köpman i staden som man måste bevisa sig värdig för.. vet inte hur. Finns det några mer?

 

Det var surt första gången jag började köra spelet. Jag är sådan att allt måste utforskas och allt måste bli komplett så när jag kom upp första gången till den där.. hmm... jag vet inte vad den heter dragon s... en sådan där snabb t-rex med horn. I vilket fall som så dödade jag den. SEDAN fick jag uppdraget att döda den och ta hornet men då hade jag redan savat över alla filer. Vad LACK jag blev!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du öppt det? "Night of raven" ...

Nej, jag väntar tills den släpps på engelska.

 

Jag vet banditen i kloakerna. men jag kommer inte ihåg hur man får nyckeln...

För att få nyckeln till kloakerna måste du slåss med Attila bakom ett av husen i hamnen. Annars kan du lära dig lockpicking av Thorben.

 

Det var surt första gången jag började köra spelet. Jag är sådan att allt måste utforskas och allt måste bli komplett så när jag kom upp första gången till den där.. hmm... jag vet inte vad den heter dragon s... en sådan där snabb t-rex med horn. I vilket fall som så dödade jag den. SEDAN fick jag uppdraget att döda den och ta hornet men då hade jag redan savat över alla filer. Vad LACK jag blev!

Låter konstigt för de flesta viktiga uppdragen blir inte aktiverade förrens du pratat med den som ska ge dig uppdraget. Det finns givetvis småuppdrag du kan göra utan att prata med en viss person först men när du sen gör det får du dina XP. Spelar alltså ingen roll i vilken ordning du gör dom.

 

/OZn

_______________________________________________________

Microchips - De små potatisflingorna du äter allra sist i chipspåsen

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...