Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

AMD64 + Vectorlinux (slackware) = Slött


zy

Rekommendera Poster

Hej,

 

Jag har installerat Vectorlinux på en AMD 64 3200+ 1,8GHz 768mb ram 120GB IDE och får effekten att X går väldigt slött.

Muspekaren hackar fram tex, likadant när man går nedåt i menylister tex med tangentbordet.

 

Jag har installerat de senaste nvidiadrivrutinerna då jag trodde att mitt Geforce FX 5200 inte gillade de förinstallerade, men så var inte fallet. :(

 

På min andra dator (shuttle 2,4ghz P4 768mb ram WD-Raptor SATAdisk) upplever jag samma problem, men dock inte lika mkt hack.

 

Som jag har förstått enligt vectorlinux hemsida så ska samma distrobution ha stöd för både intel och amds nya processor, inkl amd64.

 

Jag har prövat att stänga av näst intill alla services, men det gjorde inte så stor skillnad.

 

Någon som har en idé vad hackandet kan bero på?

 

Mvh Linus

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Problemet löste sig när jag installerade om VectorLinux totalt.

 

Vid mina tidigare installationer så valde jag ytterligare paket att installera mot vad som är förinställt.

 

Kanske är det så att det extra paketet som jag valde, kunde inte samexistera med det förinställda och krockade.

 

Jag ska ta reda på mer specifikt vilket paket det är som krockar, och så kan jag skriva det här i framtiden.

 

Hur som helst så är problemet löst, jag hoppas att någon annan får nytta av detta inlägg i framtiden.

 

Mvh Linus

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Svaret hade ingenting med paketen att göra, utan att defaultdrivrutinerna för det integrerade gigabitnätverkskorten var så pass instabila, så att så fort ett paket skickades, så tog det upp 100% av cpun och låste allting annat.

 

Genom att ladda ner nya drivrutiner för det integrerade nätverkskorten, alternativt installera ett annat pci-nätverkskort, så löser man hack-problemet.

 

Mvh Linus A

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...