Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Inloggningen på Eforum....


RulleBull

Rekommendera Poster

Uppgraderade Firefox till 1.0.2 för en kort tid sedan - OS är XP Pro..

Allt sedan dess är jag tvungen att logga in på detta eminenta Forum med Explorer !! Ska dé vá så ???

Det är omöjligt med Firefox 1.0.2. När jag skriver in anv+lösen blinkar inloggn.rutan till - men förblir tom - och jag likaså??

Vad har hänt ?

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har nyligen uppgraderat till samma version och upplever inte ditt problem. Så felet ligger troligen inte hos E-forum.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har kollat mina inställningar men kan inte komma på vad som hindrar.

Minst sagt irriterande att behöva högerklicka o välja "View this page in IE" när man ska logga in här och endast här...

Det måste finnas en mycket enkel lösning på detta - men vad?`

SP2 Brandväggen..? nä...Virus..? nix!

 

Man undrar...?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet inte om spärrade cookies kan ge ett sånt resultat, men det kan du ju kolla. Liksom om det är något med sparade formulärdata eller lösenord, Javascript. Några konstiga tillägg?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Cecilia!

 

Har plockat bort de senaste tilläggen jag gjort. Rensat cookies gör jag hela tiden konstant. Har även rensat "Sparade lösenord" .

Tilläggen som nu finns kvar är de samma som jag haft under en längre tid.

Kan programmet "Registry Mechanic" ha "spökat till" det ??

 

Det märkliga är att detta - dvs inloggningen - fungerar klanderfritt när jag använder IE ..!!??

 

Du kommer säkert på en lösning..

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

Det var ett tag sen nu, som jag installerade FF, men jag har för mig att man fick frågan om man ville importera inställningar från IE och flytta över favoriter mm. Jag hade autoinloggning ikryssat på E-forum i IE och vad jag minns följde det med, så det var likadant när jag använde Firefox.

 

Om jag minns rätt skulle du ju kunna prova att avinstallera FF och installera på nytt. Jag installerade i och för sig den tidigare versionen och har sen uppgraderat, men det borde inte spela nån roll

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

 

Ja, jag fortsätter nog med att söka efter en lösning ett tag till - men sedan är det en ominstallation av Firefox som återstår.

Samtidigt känns det nästan som lite "overkill". Just nu håller jag på att plocka bort olika tillägg - ett efter ett...

Men det har inte hjälpt ...

 

Ha det bäst!

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som jag minns det var det jättelätt att installera FF och nu kan du väl få den färskaste versionen direkt.

 

Jag provade FF, men första gången klickade jag inte i att den skulle användas som standardläsare och då blev det lite kaos. Jag envisas nämligen med OE för eposten och då öppnades länkarna därifrån i IE medan jag själv öppnade FF. Avinstallerade då FF, via kontrollpanelen men gjorde ett nytt försök senare och nu har jag FF som standardläsare och använder bara IE till vissa sidor, där länkar inte funkar med FF.

 

Jag tror att det går både enklare och snabbare än att försöka plocka bort det ena och det andra.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Jomen, nu åkte Mozilla 0,9, 1.0, 1.0.1 och 1.0.2 ut - det tog en stund..

Upptäckte på "lägg till/ta bort".. att samtliga gamla versioner låg kvar

har slarvat med avinstallationer tidigare...

 

Efter jag sedan lagt på "den färskaste" FF:en och återställt med bokmärken o en del annat - så vill inloggningen ändå inte fungera!!

 

Detta är riktigt märkligt - jag har aldrig haft några som helst problem med

F-fox tidigare.

 

Hoppas på en lösning...

 

Tidigare tvingades jag använda IE vid besök på SHB ,

Nu tyvärr även vid besök på IDG.

 

Ha det bäst!

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder

 

En användare som har stött på patrull med inloggning till Yahookonto:

http://forums.mozillazine.org/viewtopic.php?t=242953&highlight=login+web

 

Frågan som ställdes där:

Har du enable för cookie och javascript?

 

Tydligen funkade det inte ändå, men du kan ju testa.

 

Ett liknande fall till:

http://forums.mozillazine.org/viewtopic.php?t=234996&highlight=login+web

 

Där finns lite fler forum att söka runt i eller om du vill skriv ett inlägg där och se var du får lösningen. Får du den i Mozillaforumet så posta den gärna här, så att andra kan få ta del av den. :-)

 

Personligen har inte jag några problem med inloggningen på Eforum. Importerade inga inställningar alls från IE när jag installerade om datorn från början, och då beslöt mig för att endast använda Firefox. Nu är jag också användare av 1.0.2.

 

Lycka till! :-)

 

---

C:\Eforum\Stefan Eklinder>|

 

"Det finns två företeelser som är oändliga, universum och den mänskliga dumheten. Jag är dock inte säker på den förstnämnda."

 

- Albert Einstein

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Stefan!

 

Egentligen var det Cecilia som först frågade om jag kanske hade spärrat cookies och att det kanske kunde ha med saken att göra.

 

Det hade jag ju INTE gjort - men kollade för säkerhets skull "verktyg-inställningar-sekretess- +kakor" - och visst tillät jag att "webbplatser installerade kakor"...

 

Men då ser jag den lilla knappen "Undantag" för första gången - den klickade jag nu på - och där fanns LÖSNINGEN !!

 

Jag hade utan vetskap om det själv (hur det nu gått till) blockerat "kakor" från www.IDG.se !!!

 

Så enkelt - men såå svårt - men trägen vinner oftast.

Nu fick jag "storstädat" i datorn "på köpet" iallafall - och allt funkar perfekt nu.

 

Tack alla för hjälp och engagemang!

 

Ha det bäst!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var ju roligt att du hittade orsaken till slut och tack för poängen! :)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...