Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll
Tufsan

Messenger funkar inte!

Rekommendera Poster

Jag kan inte längre logga in på Messenger. Har 6.2

Har provat Windows Messenger också men det går inte heller.

Programmen är tillåtna på fliken undantag i brandväggsinställningar.

Status för tjänst säger att allt funkar ( !!! )

Hjälp!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

du e inte ensam om att inte kunna logga in... verkar dock som webmessenger funkar, för där kunde jag logga in iaf :)http://webmessenger.msn.com

edit: fast nu funkade visst inte webmessenger heller... vänta en stund så funkar nog msn snart igen...

[inlägget ändrat 2005-03-30 21:40:42 av Cytech]

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Senaste tiden (månaden?) har det varit mycket trassel med msn... Skulle inte förvåna mig om detta är ett trick från MS... "vill ni det ska funka bättre, betala!"... :)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Nu står följande meddelande på deras statussida:

Sign In

Vissa användare kan erfara problem vid inloggning i tjänsten. Försök igen senare.

Senaste uppdatering: 2005-03-30 11:11:00 Pacific Time (GMT -8:00)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Mr Andersson skrev:

Senaste tiden (månaden?) har det varit mycket trassel med msn... Skulle inte förvåna mig om detta är ett trick från MS... "vill ni det ska funka bättre, betala!"... :)

Tur att alternativen finns typ ICQ. :)

---

C:\Eforum\Stefan Eklinder>|

"Det finns två företeelser som är oändliga, universum och den mänskliga dumheten. Jag är dock inte säker på den förstnämnda."

- Albert Einstein

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag hade ICQ innan (typ 1995 och nåra år frammåt) och förespråkade det väldigt mycket då... sen hände något... mina vänner bytade, en efter en, till MSN... ska man då överge vännerna eller ge efter för grupptrycket...? :)

ICQ hade (har?) den nackdelen att maskin blev seg dom cement. MSN fungerar ljusår bättre och är (oftast) pålitligt... :)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Mr Andersson skrev:

Jag hade ICQ innan (typ 1995 och nåra år frammåt) och förespråkade det väldigt mycket då... sen hände något... mina vänner bytade, en efter en, till MSN... ska man då överge vännerna eller ge efter för grupptrycket...? :)

Ett mellanting kan vara Miranda eller Trillian. Där kan ni köra dubbelt. Funkar inte MSN, så går ni över till ICQ t ex. Allt för att helgradera sig. :-)

ICQ hade (har?) den nackdelen att maskin blev seg dom cement. MSN fungerar ljusår bättre och är (oftast) pålitligt... :)

Jo, det kan jag hålla med om att ICQ hade en förmåga att kleta igen maskinen totalt. Miranda som jag nämnde ovan är behagligare i det fallet. Lätt och praktisk "multiklient" för alla typer av chattprogram.

---

"Det finns två företeelser som är oändliga, universum och den mänskliga dumheten. Jag är dock inte säker på den förstnämnda."

- Albert Einstein

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Kan inte mer än hålla med dig Mr Andersson, jag förespråkade också ICQ förut. Kör det visserligen fortfarande, men lägger nog ner det snart eftersom alla snart kör MSN. Miranda har jag också kört och visst är det ett fint program, men det saknar alla "roliga" funktioner och så får man sitta och förklara varför det inte funkar när polarna ska skicka en det ena och en det andra. Jag tror nog att ICQ kommer att mer eller mindre dö ut inom en snar framtid.

[inlägget ändrat 2005-03-30 22:04:34 av MrB]

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
kan vara Miranda

Jo, tjena... Det testade jag... på den tiden var det inget jag föll för. har dock inte testat senare versioner, men det kanske är ett alternativ. Ska kolla vidare! Men jag har ju inga vänner som har ICQ längre.... :)

Funkar inte MSN, så går ni över till ICQ t ex

Nja, går över till SMS oftast ...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Nja, går över till SMS oftast ...

Hehe, det är också ett bra alternativ. SMS:ar mer än jag ringer. :-)

---

- Albert Einstein

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Var du med på den tiden då man körde ett chatprogram som hette Powwow? (nu låter jag ju nästan som farfar, men då (1994?) var det hitech. Det var väl samma år som man kunde visa bilder på internet, och inte bara text?). Vad hände med det programmet, nån som vet? jag tycker fortfarande att det hade allt som både ICQ och MSN har idag....

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Nej, Powwow har jag aldrig hört talas om. -94 hade jag ingen dator, det jag hade tillgång till var väl en 14 400 uppkopplad Mac-Classic (5MHz) på högstadieskolan. Jag och en kompis satt och tittade på Arkiv-kryss sidor som säkert tog flera minuter att ladda. ICQ-kom jag nog igång med runt... ja -95 kanske??? Har numret i nummerserien på sex miljoner, antar att du har ännu lägre ;)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tribal Voice som låg bakom Powwow lade ner Powwow ibörjan av 2001, delvis en tvist med AOL och deras AIM som låg bakom. Var att AOL inte släppte in så att AIM kunde kommunicera med andra InstantMessenger tjänster (även Micrsoft var inblandad i tvisten med sitt MSN Messenger)

går dock fortfarande att ladda ner programmet på tex http://www.jazy.net/powwow/

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag har garderat mig och använder både msn-messenger och windows-messenger, vid ett fåtal tillfällen har det faktiskt fungerat att komma in

om man byter program.

Kan inte förstå varför, då det borde vara deras inloggning som krånglar

och inte programvaran i ens egen dator.

Men om du orkar kan du ju alltid prova.

//Vänligen Fallebring

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett nytt konto på vårt forum. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...