Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

se dvd från hårddisk? alt. göra iso från hårddisk?


perragurra

Rekommendera Poster

höjpöff!

 

har ett litet bekymmer. jag har lagt in en dvd film på hårddisken. den ligger exakt som den gör på dvd skivan, alltså en katalog som heter typ audio och en som heter video (tror jag..)

 

har provat lite olika dvd-visar program men inget som jag prövat kan köra filmen från hårddisken. de stödjer inte filformaten. fast programmen verkar ju vvilja öppna EN fil. fast dvd:n ligger ju liksom i massa filer på hårddisken.

 

då kom jag på idén att göra en iso fil av dvd:n o sen köra den med ett iso program. fast iso programen verkar ju bara vilja göra iso filer av cd skivor och inte av grejer på hårddisken. men det måste väl gå?

 

så mina frågor är, hur gör jag för att köra dvd:n? går båda sätten?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

:thumbsup:

 

låter fint. men får man upp den vanliga menyn i filmen eller hur fungerar vob filer? det är ju två tre filer som verkar utgöra själva filmen och sen en massa andra filer som typ är intro och meny. fast när jag spelade upp dem i mitt dvd program var de ju inte sammansatt utan enskilt. är nog lite kass på att förklara men ja tror du förstår.

 

men nu har jag ju inte dvd skivan längre så jag måste göra iso från hårddisken. fungerar det med det programmet?

 

 

anledningen till att ja inte bara laddar ner programmen och provar är för att dvd:n inte ligger på denna datorn och det blir joxigt att föra över program och grejer så ja måste vara säker på att de fungerar annars blir de massa mas.

 

peace o tack// perra

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mattias Falk

Att spela upp vob-filer blir ungefär som att spela upp en avi fil, dvs bara filmen fast du kan fortfarande använda dig av textning och ljudspårsbyte.

 

Om du har de kompletta mapparna från filmen så kan du antagligen använda ditt vanliga brännarprogram och använda dig av "burn to imagedrive" eller liknande. Bara att lägga in Audio_TS och Video_TS mapparna i ett nytt projekt.

Audio_TS finns inte på alla filmer så det är inget att oroa sig för om den skulle saknas men är den med så ska den vara med.

Vet att detta fungerar i Nero.

 

När du väl har gjort din image är det bara att använda deamon-tools, alcohol 120% eller vad du nu använder för program att köra iso-filer

 

//Mattias

knorg [a] rocketmail [punkt] com

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ookej. då fattar jag. tack för hjälpen.

 

fast hur ska jag välja text och ljudspår när ja startar vob filen? själva menyn är ju en separat fil ser det ut som?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mattias Falk

När du tittar på filmen så brukar det bara vara att högerklicka på valfri plats så får man upp en meny där man kan välja allt sånt.

 

//Mattias

knorg [a] rocketmail [punkt] com

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...