Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Någon som köpt iRiver i USA..?


computah rookie

Rekommendera Poster

computah rookie

Blir inte klok på om jag skall köpa iRivers H340 USAversion. Då jag inte kan något om datorer och mp3spelare förstår jag inte om jag vågar köpa den där (har en polare som är där just nu). Går det att ladda ner musik från ex soulseek till den amerikanska versionen lika lätt som på den europeiska? Fick följande mail från iRiveramerica;

 

"Music purchased and downloaded that is supported by this player is region specific. You must be in the US to purchase music from a US retailer. Youmust be in Canada to purchase music from an online retailer located in Canada. The H300 series only supports protected music content (DRM) purchased and downloaded from online retailers located in the US and Canada. You can still use music from CDs."

 

1. Betyder detta att maskinen på något sätt är låst så att man inte kan ladda ner "illegal" musik på den?

 

 

samt;

 

"If you have Windows XP, you can use Windows Media Player version 10 to copy music to the H340 (only the US version supports this). You can use any software to copy your CDs to MP3 or WMA formats."

 

2. Betyder detta att man måste ha Windows media player version 10 för att kunna ladda ner musik?

 

3. Undrar också om elförsörjningen, i USA är det ju 110 volt. Hur funkar det med maskinen, räcker det att man köper en ny adapter med svensk standard?

 

Om någon har erfarenhet av köp av iRivers mp3or i USA eller ändå har kunskap i detta ämnet, så skulle jag vara enormt tacksam för svar snarast!!

 

/computah rookie

 

 

 

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fråga 2 och 3 kan jag besvara. Vad gäller funktionerna med mediaspelaren är det som en bonus, du kan kopiera låtar du har på cd direkt till mp3-spelaren om du använder WMP10. När det gäller strömförsörjningen är det irrelevant för en mp3-spelare, du kopplar ju aldrig in den i väggen.

---

Lift up the receiver

I’ll make you a believer

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 veckor senare...

Mitt svar kanske kommer försent... Jag köpte en iRiver iHP-120 i USA för ett år sedan. Jag köpte den där eftersom jag fick den ungefär 1 000:- billigare än om jag hade köpt den i Sverige. En av de (enligt mig) bästa elektronikaffärerna där är J&R i New York (http://www.jr.com/). Det är bäst att köpa på en större, välkänd elektronikaffär, för att man ska ha en "worldwide" garanti. Om du köper elektronik på någon mindre affär är det inte alls säkert att du har någon garanti mot fabriksfel etc.

 

J&R var vana vid att folk från andra länder kommer dit, så de har alltid en ganska omfattande "worldwide"-garanti. Strömförsörjningen är inget problem, du kan köpa en adapter för under 50:-.

 

Jag har inte haft några problem med att lägga över musik på den. Tvärtom, det har varit jätteenkelt. Allmänt tycker jag att min iRiver har fungerat alldeles utmärkt, så du bör nog bli nöjd med ditt val! Att köpa i USA låter också bra, eftersom priserna (oftast) är mycket lägre. Om din kompis kan ta hem den vill säga, beställer du över nätet kan ju paketet hamna i tullen, så att du måste betala sådana kostnader.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...