Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

autosvar i Netscape Mail?


.sun

Rekommendera Poster

Jag använder Netscape Mail & Newsgroups (v 7.1) som epostklient, och saknar en funktion för att skicka automatiska svar på vissa epost.

 

Finns det en sådan? Om inte inbyggd, så via plugin eller på nåt annat sätt.

 

Om det absolut, under inga som helst omständigheter, går att få autoreply i Netscape - finns det något annat trevligt program som klarar detta och som inte stavas Outlook?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Autosvar hanteras normalt av epostservern (eller nån MDA), inte klienten. Med andra ord beror det på vilken server du använder.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skulle kanske skrivit det, men jag har redan kollat med epostleverantören (Utfors, dvs Glocalnet) och via deras webmail finns förvisso en autosvarfunktion. Men den accepterar inte filter (jag vill inte skicka autosvar på all epost, bara om den innehåller vissa kriterier). Så därför letar klientalternativ.

 

YAM har denna funktion och det funkade kanon, men man kan ju inte klara sig med Amiga enbart i dagens samhälle... suck.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Normalt sett använder du dig av mailserverns autoreply, eftersom den känner av att bara skicka autoreply en gång till varje avsändare. Har du det i klienten kan autoreplyfunktioner svara varandra i evighet och fylla mailboxar rätt så fort. Det var vanligt innan man lade den här typen av funktionalitet på servern istället.

 

Om det inte funkar med filtrering på servern...? Byt epostleverantör!

 

--

[Esc]

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...