Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Hjälp!!!


mkrona

Rekommendera Poster

Om du inte lägger dina inlägg i egna trådar kommer jag att stänga denna tråd. Vänligen använd hjälp om eforum om du behöver instruktioner.

 

Cloudberry, moderator för Matematik.

---

Lift up the receiver

I’ll make you a believer

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Cloudberry!

nadia skriver att det inte kommer upp något fönster när hon trycker på Skriv inlägg, så hon har lite svårt att starta upp nya trådar.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I webbläsarens meny väljer du Hjälp och sedan Om Internet Explorer. Skriv här vad det står för Version i den rutan.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

MYIE2 version: 0.9.16

Vilket alltså är den här: http://www.maxthon.com/

 

Mitt förslag är att du felsöker genom att använda en vanlig webbläsare, antingen Internet Explorer (du har den ju ändå inbyggd i Windows) eller den betydligt mer moderna Firefox (som har allt det MYIE2 säger sig ha, men fungerar).

Fungerar det med ovanstående föreslår jag att du antingen rapporterar ett fel i MYIE2/Maxthon till de som sätter ihop härket eller helt enkelt väljer en bättre webbläsare.

Eforum kan knappast vara den enda sajt du har problem med, eforum gör nästan inget magiskt alls (iaf inte jämfört med många andra sajter).

 

Bugrapporter till MYIE2 görs här: http://forum.maxthon.com/forum/index.php?showforum=5

man får hoppas att den klarar så mycket iaf.

 

Senaste versionen av MYIE2 heter 1.2.2 så den version du kör innehåller med största sannolikhet rätt mycket fixade fel. Du kanske skulle börja med att installera senaste versionen.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, men jag har än så länge inte haft dessa problem på några andra sidor, använder rätt mycket forum och så ... men detta har inte hänt tidigare.

 

[inlägget ändrat 2005-04-09 21:59:13 av nadia]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Faktum kvarstår, det fungerar bra med IE, Firefox, Safari, Konqueror, Opera och säkert en handfull läsare till och du kör en stenåldersversion av en konstig specialpatchad browser och inte den nyare (som enligt webbsidan fixar ett flertal javascript-problem).

 

Gissa om felet är Eforums eller din MYIE2 0.9.16 :-)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så vad du vill ha sagt är att Eforum är så avancerat att min MYIE2 inte klarar av att skriva inlägg eller trådar? Knappast .. ! För i så fall skulle jag aldrig klara av att skriva inlägg/trådar på alla andra hemsidor som jag besöker och kom nu inte med något som att hemsidorna jag besöker är mindre avancerade.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så vad du vill ha sagt är att Eforum är så avancerat att min MYIE2 inte klarar av att skriva inlägg eller trådar?

Inte alls, tvärt om!

 

Eforum har världens enklaste javascript-kod, om det finns något som gör att den inte fungerar i MYIE2 (trots att den fungerar i allt annat) så är det förmodligen resultatet av något fel i MYIE2, annars är chanserna rätt stora att någon annan än du skulle ha problemet.

Anledningen till att det finns nyare versioner än den du kör är ju trots allt att de har rättat fel, det finns ingen anledning att tro att de skulle rättat fel om de inte fanns.

Gör dig besväret att ladda hem en nyare version, du borde inte ha något att förlora på det. Det kan vara så enkelt som att något i den gamla versionen gick sönder i samband med att du fick någon fix till IE från Windows Update.

 

Det är fullt möjligt att de andra sajterna du besöker fungerar för att de inte öppnar nya fönster (det är trots allt ett ofog) på samma sätt som Eforum (och i de fall de gör det kanske du inte märkt att du saknar något reklamfönster eller motsvarande). Exakt vad som orsakar felet kan bara utvecklarna bakom MYIE2 berätta för dig.

 

kom nu inte med något som att hemsidorna jag besöker är mindre avancerade.

Jag förstår inte varför du har fått för dig att det skulle ha med hur avancerad en sida är att göra. Jag har aldrig sagt något sådant och jag kan inte se att någon annan har sagt något liknande heller. En bug kan

 

Jag skulle kunna slänga ihop något MYIE2-liknande på några timmar som använde IE i botten men gav extrafunktionalitet i form av flikar och en enkel popup-dödare. Chansen är emellertid rätt stor att en dylik popup-dödare skulle döda även andra popups och att flikhanteringen skulle ha sidoeffekter.

Om så hände skulle jag naturligtvis göra vad jag kunde för att fixa felen, men det kräver naturligtvis att folk installerar den uppdaterade versionen.

 

De flesta browsers har någon form av Javascript konsol, om din MYIE2 också har det så skulle du kanske kunna se om du får något felmeddelande.

 

Om du vägrar uppdatera din browser till någon av de nyare versionerna och inte kan tänka dig att köra någon av alla de browsers som vi vet fungerar med Eforum så får du nog skapa dina inlägg från den här sidan:

//eforum.idg.se/Entries/createntry_popup.asp

 

Då slipper din trasiga browser fastna i javascriptet.

 

[inlägget ändrat 2005-04-11 19:12:48 av fhe]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...