Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Updatera och skriv ut med jämna å korta intervaller


Fredriik

Rekommendera Poster

hej.. om man bara använder sig av vanlig html och javascript så finns det en välldigt bra funktion (<BODY onLoad="nyF=setInterval('bytF()',2000)">) för att göra det jag vill, nämligen att ändra på sidan varje visst intervall utan att behöva uppdatera hela sidan.. tyvärr går det inte (vad ja kan iaf) att kombinera denna intervallgrejjen med php och det jag vill skall hända varje visst intervall är att det skall hämtas information ur databasen och skrivas ut, alltså jag behöver lösa det med php.. just nu har jag fått lösa det med

<meta http-equiv="refresh" content="1";>

alltså uppdatera hela sidan så den gör om alla funktioner.. detta är dock välldigt fult när det hela tiden klickar/blinkar till + att det gör det omöjligt att kunna kopiera någon text för man hinner inte.. är det någon som vet hur man kan tänkas lösa detta?..

 

tack!!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ok tack då vet jag iaf att mitt letande inte är helt meningslöst =) .. men kan inte hitta det.. har säkert googlat runt i en timme utan att finna något av värde, därför ja vände mig hit. Kommer inte på något/några bra nyckelord.. har testat allt från time, timer till update etcetc.. även sökt runt en del på php.net men utan lycka =/

ps. din länk fungerade inte

 

tack igen

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...