Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Det gick inte att visa adresslistan


AdamQuintus

Rekommendera Poster

AdamQuintus

Hej, jag har formaterat min bärbara och lagt in office XP igen. Sen flyttade jag över de filer jag behöver för outlook. Alla mail ligger där de skall, kontakter har alla adresser, kalendern är fulltecknad.

MEN

När jag skall skriva ett mail (öppnar ett tomt mail och skall skriva adressen) så kommer en dialogruta upp som jag inte klarar av att åtgärda.

 

Det gick inte att visa adresslistan. Kontaktmappen som hör till adresslistan gick inte att öppna. Den kan ha blivit flyttad borttagen eller så har du ingen behörighet till den.

 

När jag trycker på OK försvinner dialogrutan och en tom adresslista kommer upp.

 

Hur fyller jag adresslistan med de adresser som jag har i kontakter?

 

Lennart

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mr Andersson
Alla mail ligger där de skall

 

Tydligen inte.

 

Då hade det fungerat. Det finns filer som inte ligger i outlook som är viktiga, tex adressboken. Den har du nog inte ens tänkt på. Den heter xxxxxx.wab (Windows Address Book).

 

 

[inlägget ändrat 2005-03-28 23:53:31 av Mr Andersson]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

AdamQuintus

Trodde att det bara var Outlook express som körde med wab-filer. Outlook har väl pab eller något liknande. Min basstation klarar sig bra utan wab-fil och där fungerar det. Måste vara något annat. /Lennart

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 veckor senare...

Jag har precis samma problem...

 

Om man går in på Kontakter-fliken i outlook så finns samtliga kontakter där... Problemet uppkommer när man ska skapa ett nytt mail och klicka på "Till" för att få välja adressat.

 

WAB-fil ska inte behöva användas... Någon som har en lösning på problemet?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...