Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Upplåsning av Mobil!!


Mr_Wolfisland

Rekommendera Poster

Mr_Wolfisland

Tjena Mittbena!!!För att göra historien kort så blev jag av med min K700I o detta resultera i en ny med Vodafone.Comviq innan.Nu undrar jag om det finns något program som man kan tanka hem så att det går att låsa upp nallen.PS!!Vodafone S.U.G.E.R :thumbsdown:

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder

 

Är din mobil operatörslåst så förekommer här några länkar där du kan låsa upp din mobil (Läs Cytechs inlägg):

 

//eforum.idg.se/viewmsg.asp?EntriesId=614405#614480

 

Här är en sida till i ämnet:

http://mumien.se/catalog/

 

 

---

C:\Eforum\Stefan Eklinder>|

 

"Det finns två företeelser som är oändliga, universum och den mänskliga dumheten. Jag är dock inte säker på den förstnämnda."

 

- Albert Einstein

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur någon frivilligt kan föredra Comviq framför Vodafone är för mig ett mysterium, fast jag antar att du mest är ute efter att slippa Live-modifieringen av luren?

Mumien är nog mitt bästa tips vid sidan om att köpa en "fri" telefon redan från början och slippa problemen.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur någon frivilligt kan föredra Comviq framför Vodafone är för mig ett mysterium
Varför? Priset är nog alltid en avgörande faktor, och bor man där täckningen är likvärdig så...

 

_________

TicoRoman - Anfall är bästa försvar

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Priset är nog alltid en avgörande faktor

Naturligtvis, jag har haft Comviq och Vodafone växelvis sedan 1995 och det har faktiskt sällan varit någon större prisskillnad utslaget på en längre period, fast det kan säkert bero på vilka tjänster jag använder och hur mycket jag ringer.

 

Däremot funkar allt (inkl kundtjänst) alltid när man har Vodafone vilket tyvärr inte är fallet med Comviq. Naturligtvis kan den ena eller andra operatören ha abonnemangsformer som är billiga för en viss sorts användande (om man t.ex mest blir uppringd osv) men det är långt ifrån en självklarhet att Comviq är billiga bara för att det ser ut så på pappret det har jag hundratals mobilräkningar sparade som visar :-)

 

Senast jag bytte så var det för att Comviq som enda operatör regelbundet kastade ut Ericsson-telefoner ur nätet om man var gprs-kund utan att kunna förklara varför under de två månader som det hände 1-2 ggr om dagen.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mr_Wolfisland

Saken var det att jag hade ingen drulleförsäkring o då kostar det 1500:- i självrisk men med vodafone live fick jag den för en krona och 500 o ringa för.Sen är det K.U.K att behöva knappa in alla kontakter i nallen igen :)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du fick den för 0kr... är det inte bindningstid och förhöjd månadsavgift på den då?

 

Är väl ingen poäng att låsa upp den då och köra Comviq? Du måste ju ändå ha kvar Vodafone abonnemanget tills bindningstiden gått ut?

 

Eller finns det kontantkortserbjudanden numera för 0kr som jag helt missat?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mr_Wolfisland

Jo den är låst till vodafone live i 12 månader o 149 kr i tolv månader.Men trodde inte att vodafon live suger så kopiöst:thumbsdown:

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men trodde inte att vodafon live suger så kopiöst

 

Suger? Jag tycker själv att det är rätt så bra faktiskt. Via Live så går jag till aftonbladet och betalar 19 spänn för obegränsat surfande på just aftonbladet i 30 dagar. Inga andra kostnader såsom ören per mottagna kb.

 

Går jag till aftonbladet direkt utan att gå via Live så kostar det 2 öre per mottagna kb. Det kanske blir billigare, jag vet inte och inte kundtjänsten heller, men eftersom jag som busschauför ofta sitter och slösurfar efter senaste nyheterna med mobilen vid ändhållplatserna så tycker jag nog att 19 spänn för aftonbladet i 30 dagar är rimligt.

 

Tycker man att Live suger så behöver man ju inte använda det. Min förra mobil skulle vara låst till vodafone i 18 månader men jag stoppade i grannens teliakort innan bindningstiden gått ut och det gick så bra så.

 

 

Bosse med en Sony Ericsson F500i.

 

Eforums medlemmar i bild! "http://eforumare.just.nu"

Bloggera mera! Jag gör det på "http://bosse.bloggar.nu"

 

[inlägget ändrat 2005-03-29 01:59:24 av Bosse-i-skogen]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

gondor lias
betalar 19 spänn för obegränsat surfande på just aftonbladet i 30 dagar

 

Urk, Bosse nu får du förklara dig :-) ... Varför i hela friden surfar du på aftonbladet? Jag får utslag på precis hela kroppen av aftonbladet, kan knappt skriva ordet utan att det kryper i kroppen... Bojkotta!!!

 

G

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur någon frivilligt kan föredra Comviq framför Vodafone är för mig ett mysterium

 

 

Vodafona har ju ingen täckning alls här i värmland. :S Och 3G nätet är också dålig täckning på.

 

Det ska vara Telias nät, säga vad du vill. (Inte telias priser dock :) )

 

 

Förstår inte hur någon vill ha vodafone när man inte kan åka en meter utan att täckningen försvinner. Min brors 3G mobil söker hela tiden efter nät, jämnt o ständigt. (Och då är den på samma plats!)

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade Vodafone när jag bodde i sydöstra Sverige där Vodafone har sin bästa täckning enligt flera text (Karlskrona ligger ju där ;-)

 

Upplevte ingen markant skillnad mellan Vodafone och Telia där. Comviq däremot fungerade dåligt med både kass täckning och kass ljudkvalitet.

 

Numera bor jag i Norrlands inland så då är det ju Telia som gäller, de är de enda som fungerar någorlunda utanför tätorterna.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det ska vara Telias nät, säga vad du vill.

Fast nu var inte telia med i min jämförelse, jag var bara lite frågande till hur någon kan vilja ha Comviq framför Vodafone.

 

när man inte kan åka en meter utan att täckningen försvinner.

Konstigt, jag har varit i nästan hela Sverige (inkl värmland :) med både Vodafone och Comviq, naturligtvis finns det ställen där bara Telia har nät och även om comviq oftast har dålig inomhustäckning på landet (där de har täckning) så är Telia den enda som gett mig sådana problem som du beskriver då de väldigt länge var helt oförmögna att hålla ett samtal igång om man reste från ena änden av Sveavägen till den andra mitt i centrala Stockholm :-)

 

[inlägget ändrat 2005-03-29 11:49:20 av fhe]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Urk, Bosse nu får du förklara dig :-) ... Varför i hela friden surfar du på aftonbladet? Jag får utslag på precis hela kroppen av aftonbladet, kan knappt skriva ordet utan att det kryper i kroppen... Bojkotta!!!

 

:) :)

 

Har du kollat aftonbladets nyheter via wap? Rent och snyggt och utförliga artiklar. De fina är att när man läst klart en artikel så är man tillbaka på den ursprungliga sidan på samma sätt som här på Internet. Det går liksom runt. Om det är de senaste inrikes/utrikesnyheterna jag vill ha och då kvittar det vilken wapnyhetssida jag väljer för de senaste nyheterna kommer oftast från TT och en teleprinter på respektive redaktion.

 

Jag kan välja TT direkt men då stiger priset till 50 spänn mot mina 19. Du behöver inte skriva ordet aftonbladet på mobilen och få utslag, det är en klickbar länk nämligen... aftonbladet via wap äger! :)

 

 

 

Bosse

 

Eforums medlemmar i bild! "http://eforumare.just.nu"

Bloggera mera! Jag gör det på "http://bosse.bloggar.nu"

 

[inlägget ändrat 2005-03-29 14:47:51 av Bosse-i-skogen]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är ingen som nämner själva telefonen när det gäller täckningen. Med min gamla Sony Ericsson T100 så fick jag gå ut och prata när de ringde inne i huset för att mottagningen var urusel. Men min nyinköpta Sony Ericsson F500i så är det inga problem alls inomhus och detta med samma kort och abonnemang.

 

 

Bosse

 

Eforums medlemmar i bild! "http://eforumare.just.nu"

Bloggera mera! Jag gör det på "http://bosse.bloggar.nu"

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Via Live så går jag till aftonbladet och betalar 19 spänn för obegränsat surfande på just aftonbladet i 30 dagar. Inga andra kostnader såsom ören per mottagna kb.

 

Trodde jag och fyra andra på Vodafones kundtjänst... men det visar sig nu efter kontakt med en på vodafone som har koll att förutom dessa 19: -/ mån så betalar jag även 20: -/ mottagna Mb. Det heter att jag får extra innehåll om jag går till aftonbladet via Vodafone Live. Detta extrainehåll har jag inte klurat ut vad det skulle vara jämfört med om jag går till aftonbladet direkt utan att gå via Live och där bra betala 20: -/ mottagna.

 

De är så luriga dessa mobiloperatörer!

 

Bosse

 

Eforums medlemmar i bild! "http://eforumare.just.nu"

Bloggera mera! Jag gör det på "http://bosse.bloggar.nu"

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...