Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Panda Platinum Internet Security 2005 och ftpserverprogram


zitalena

Rekommendera Poster

Jag har fått Panda Platinum Internet Security 2005 med hemanvändarlicens genom jobbet. Tyvärr får jag inte fråga supporten något med den typen av licens. Jag undrar:

 

När jag installerade Panda så sa programmet att det hade neutraliserat ett hackerverktyg på min dator. Det var ftp-serverprogrammet Serv-U. Jag fick ingen möjlighet att INTE neutralisera programmet (exe-filen samt några dll:er togs bort). Jag avinstallerade Serv-U och installerade igen, men mitt under installationsprocessen så kom Panda och snodde filerna igen. Hittar ingenting i hjälpen om hur man kan kringgå detta, och hittar heller inga inställningar för detta. Skall man inte kunna ha en ftp-server när man har Panda installerat? Det borde väl vara mitt val om jag vill riskera intrång eller inte?

 

Någon som har svar?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du har en del inställningsmöjligheter i Panda 2005 IS, jag minns inte exakt var, men du ska kunna göra undantag på filer och/eller mappar som Panda inte ska kontrollera.

 

Den tog alltid bort filer för två program, VNC och PSTools. Men en ändring i inställningarna så låter den bli mina två program.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för svar, men det hjälper ju inte eftersom jag inte ens kan installera programmet innan Panda snor dll-filer och exe-filer. Det har ju inte med den vanliga genomsökningen att göra, utan det är ju en sökning som görs samtidigt som man installerar ett program.

 

Det jag tycker är så fruktansvärt dåligt är att det inte står ett ord om detta i deras hjälpfil eller på supportsidan (varken svenska eller engelska). Ändå är det ett "fenomen" som man inte kan avstyra, så man tycker ju att info borde finnas... Jag kan ju inte vara den enda drabbade.

 

Antingen får jag ge upp och leva utan ftp-server eller också ringa deras betalsupport för 12,50 kr/min vilket jag tycker är alldeles för dyrt.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...