Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Windows har tappat bort hårddiskarna


Lars Engström1

Rekommendera Poster

Lars Engström1

Jag har tre hårddiskar i min dator. Den första är en ide hårddisk där jag har operativsystemet windows xp. Sedan har jag två till Sata hårddiskar. Det har inte varit något problem tidigare. Allt har fungerat perfekt. Men i förrgår såg jag att windows har tappat bort mina båda sata hårddiskar. Bios ser alla tre hårddiskarna men inte windows. Vad ska jag göra för att få tillbaka dom?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mattias Falk

Om du kollar i Diskhantering finns de där? ( Högerklicka på "Den här datorn" välj "Hantera" klicka sen på "Diskhantering"

 

När du ändå är där så kan du ta dig en titt i enhetshanteraren och se om något är fel där.

 

//Mattias

knorg [a] rocketmail [punkt] com

 

[inlägget ändrat 2005-03-28 17:32:29 av Mattias Falk]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lars Engström1

Båda dom två sakerna var bland det första jag kontrollerade. Det visar inga fel i enhetshanteraren. Dom finns bara inte med där. Det fanns do förut. Dom finns inte heller med under diskhantering.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har inga SATA diskar så detta är en gissning, men fick du med en diskett med drivrutinerna till SATA diskarna eller finns dom på tillverkarens hemsida, det kan ju vara så att drivrutinerna saknas i Windows och det är därför dom inte hittas?

Tunna/

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lars Engström1

Det kommer inte med några drivrutiner med hårddiskarna. Jag tror inte man behöver några heller. Hur som helst så har dom ju fungerat perfekt i ett halvår utan att jag laddat några drivrutiner.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad ska jag göra för att få tillbaka dom?

 

Jag har ju dåligt minne! :) men om de cellerna jag har kvar i skallen fungerar nödigt så skriver jag följande:

 

Datorn hängde sig duktigt då jag laborerade med överklockning av processorn. Vad som hände vara att bios återställdes och i mitt fall innebar det att min sata-disk visserligen syntes på en av sidorna i bios men på en annan så var standard återställt att sata inte var aktiverat.

 

Kanske långsökt men du kan ju kolla?

 

 

Bosse

 

Eforums medlemmar i bild! "http://eforumare.just.nu"

Bloggera mera! Jag gör det på "http://bosse.bloggar.nu"

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...