Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Uppdatering till Adobe reader 7.0 på svenska


bmhson

Rekommendera Poster

Stefan Eklinder

 

 

This update addresses an issue with the Swedish language version of Adobe® Reader® 7.0 software. When you enter the lowercase letter "v" into a PDF form field or comment or when you are using the touch-up text tool, the lowercase letter "v" key on the keyboard does not work.

 

Det är språkpaket och inte någon uppdatering...

 

 

---

C:\Eforum\Stefan Eklinder>|

 

"Det finns två företeelser som är oändliga, universum och den mänskliga dumheten. Jag är dock inte säker på den förstnämnda."

 

- Albert Einstein

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Adobe kallar det för update i alla fall och om man vill skriva v behöver man den tydligen. Särskilt nu i deklarationstider kan det ju vara aktuellt att kunna använda hela alfabetet, eller hur?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder
bmhson skrev:

Adobe kallar det för update i alla fall och om man vill skriva v behöver man den tydligen. Särskilt nu i deklarationstider kan det ju vara aktuellt att kunna använda hela alfabetet, eller hur?

 

Var ligger buggen?

Använder Adobe Reader ofta och har inte haft några problem med buggar.

 

När du deklarerar så loggar du in på Skatteverkets hemsida och signerar med en kod att det är du som deklarerat. Jag har aldrig använt Adobe Reader där.

 

Kanske jag som missat något?

 

---

C:\Eforum\Stefan Eklinder>|

 

"Det finns två företeelser som är oändliga, universum och den mänskliga dumheten. Jag är dock inte säker på den förstnämnda."

 

- Albert Einstein

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var ligger buggen?

 

Kommer du inte ihåg vad du skrev kl 14.54?

 

Om du t ex sysslar med aktieaffärer eller har sålt hus eller bostadsrätt måste du fylla i bilagor och dom finns i pdf-format att hämta från skatteverket.

 

Forumet är väl till för alla, inte bara för dig eller..

 

Däremot vet jag inte om det är skatteverkets version av Adobe Reader eller min, som styr om buggen är där eller ej. Jag har uppdaterat så jag behöver inte fundera över vilket.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder
Kommer du inte ihåg vad du skrev kl 14.54?

 

Jag skrev att det är ett språkpaket, men du envisas med att det är en uppdatering för din påstådda bugg.

 

Forumet är väl till för alla, inte bara för dig eller..

 

Har jag skrivit det, kanske?

Skriver du att det är en bugg, så får du väl ändå kunna svara på var buggen finns och vad som buggar. Folk undrar liksom.

 

Det var visst lite buggar i v 7 har jag läst någonstans.

 

Det säger inte så mycket. Läst någonstans? Var?

 

Om du t ex sysslar med aktieaffärer eller har sålt hus eller bostadsrätt måste du fylla i bilagor och dom finns i pdf-format att hämta från skatteverket.

 

Men skriv det så att det framkommer direkt.

 

---

C:\Eforum\Stefan Eklinder>|

 

"Det finns två företeelser som är oändliga, universum och den mänskliga dumheten. Jag är dock inte säker på den förstnämnda."

 

- Albert Einstein

 

[inlägget ändrat 2005-03-28 19:14:27 av Stefan Eklinder]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder

Här är buggen, men det handlar om Officedokument:

http://www.idg.se/ArticlePages/200503/15/20050315160136_CS/20050315160136_CS.dbp.asp

 

– Denna nya Reader har ett stort problem, man kan nämligen inte klicka på pdf-länkar i Officedokument, resultatet blir bara att Readern öppnas och stängs igen, säger Victor Rosengren, en av de drabbade användarna.

 

Ett sätt att komma runt problemet i väntan på en buggfix från Adobe är därför att dra och släppa pdf-filen på menyraden vilket gör att dokumentet inte öppnas i nytt fönster.

– Adobe är väl medvetna om problemet och vi jobbar på en lösning så fort som möjligt.

 

bmhson skrev:

Du är tydligen på riktigt dåligt humör idag. Jag avstår från fler kommentarer.

 

Nä, faktiskt inte.

Snarare du som är det verkar det som.

 

---

C:\Eforum\Stefan Eklinder>|

 

"Det finns två företeelser som är oändliga, universum och den mänskliga dumheten. Jag är dock inte säker på den förstnämnda."

 

- Albert Einstein

[inlägget ändrat 2005-03-28 19:45:45 av Stefan Eklinder]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu finns återigen Adobe Reader Acrobat 7.0 på svenska och förhoppningsvis buggfri. För nerladdning av fullversion:

 

http://www.adobe.se/products/acrobat/readstep2.html

 

Eller direkt:

 

http://ardownload.adobe.com/pub/adobe/reader/win/7x/7.0/sve/AdbeRdr70_sve_full.exe

 

[inlägget ändrat 2005-03-30 17:58:00 av Maratonmannen]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...