Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Ominstallation?

Nillan

Recommended Posts

Att installera om Internet Explorer vid problem, ser man förslag på ibland, men hur gör man? Var hittar jag nedladdningen, vill inte installera om hela Win XP. Tackar på förhand!

Det verkar förutsätta att man inte har uppdaterat förut. Jag glömde säga att jag har installerat SP2. Att byta till Firefox är ingen lösning, Logitech iTouchs snabbtangenter fungerar inte ihop med det, tyvärr!

Tror visst att de funkar med det. Jag kör ett logitech-tgb. Jag använder snabbtangenter med FF...

Sen är ju FF mycket säkrare än IE med.

Jag försökte en gång förut, då gick det inte. Men jag ska testa igen, kanske det går bättre nu, borde göra det om det funkar för dig! Annars står det så här i Logitechs egen beskrivning:

iTouch 2.21 har stöd för följande webbläsare:

America OnLine 5.0—8.0

Internet Explorer 4.0—6.0 (SP1)

NetScape 4.6—7.0

MSN Explorer

MSN 8

Opera 6.03—6.05

Anjuna Moon

Menar du snabbtangenten för My Home? Om du har Firefox inställt som standardläsare så kan du modifiera My Home så att den kör Program istället. Sedan anger du följande sökväg:

rundll32.exe url.dll, FileProtocolHandler http://eforum.idg.se

Stefan Eklinder
Nillan skrev:

Att installera om Internet Explorer vid problem, ser man förslag på ibland, men hur gör man? Var hittar jag nedladdningen, vill inte installera om hela Win XP. Tackar på förhand!

Här förklaras det hur du installerar om IE6:

http://www.theeldergeek.com/repair_reinstall_ie_and_oe_6.htm

IE 6 och Outlook hänger tätt ihop, så att därför hänger det samman i den här guiden. Du kan bara hålla dig till IE 6 om det går bra. Jag har aldrig gett mig på att installera om IE6.

---

C:\Eforum\Stefan Eklinder>|

"Det finns två företeelser som är oändliga, universum och den mänskliga dumheten. Jag är dock inte säker på den förstnämnda."

- Albert Einstein

Härliga tider!! Nu fungerade det med Firefox och tangentbordet. Tack för att du och alla andra velat hjälpa mig!

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...