Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Jag har svårt att kunna spela spel på min nya Dator


Karl-Olov Nordin

Rekommendera Poster

Karl-Olov Nordin

Hej!

Jag som skriver detta inlägg heter Karl-Olov Nordin. Och jag har svårt att spela vissa spel i min Nya Dator.

 

Speciellt Spelen Microsoft Motocross Madness2 samt Microsoft Midtown Madness2 inkl Need for Speed

 

Och även en del Pusselspel som heter Bejeweled 2 De Luxe och Bejeweled 1 De Luxe osv.

 

Fast min Nya Dator innehåller den senaste Maskinvaran

 

Och det är:

 

AMD Athlon64 3200+ 2.21 Ghz Processor

 

Samt Grafikkortet XFX GeForce FX5500 128 MB

 

Och Ram minnet är på 1024MB

 

Och hårddisken är på 80 GB Uppdelat på 2 Partioner en på 40GB och en på 36GB

 

Och sedan har jag också Windows XP SP2 inkl Directx 9.0c

 

Men jag blir inte klok på varför dessa spel inte ska fungera korrekt rätt eller om det kan vara något annat då ställer till det för min nya Dator

 

Jag undrar om det kan vara någon som råkat i samma situation som mig?

 

 

Har ni uppfattat mig korrekt rätt? Tack på förhand ifrån Karl-Olov Nordin i Herrhagen/Falun i Dalarna.

 

 

Email:

 

karl-olov.nordin@falubo.se

 

/Karl-Olov Nordin

 

[bild bifogad 2005-03-27 12:36:53 av Karl-Olov Nordin]

694229_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Karl-Olov Nordin!

 

Har ni uppfattat mig korrekt rätt?
Inte riktigt, hur yttrar sig felen? Går det långsamt, krashar datorn eller vad?

 

Det kanske hjälper om du installerar nya drivrutiner till grafikkortet ifrån http://www.nvidia.com/page/home.html under Download drivers...

 

 

°±°

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Karl-Olov Nordin

Hej!

När jag ska spela dessa spel så går det till på detta sätta sätt.

 

När spelen är i gång enligt Aktivitetshanteraren men att Datorn inte kan visa spelen på ett korrekt rätt, och Datorskärmen blir helt Svart samt att Ljudet också försvinner vid detta tillfälle.

 

Datorn Kraschar inte för övrigt, utan det är dessa spel som det blir något bekymmer.

 

Jag vet inte riktigt hur felet uppstår. Men att jag uppfattar att Datorn har väldiga Bekymmer att visa dessa spel som jag Uppgivit i denna tråd.

 

Kan du komma på någon orsak till dessa problem? Jag har Uppgraderat Drivrutinern till Grafik kortet på den här i Nya Datorn.

 

Har du uppfattat mig korrekt rätt? Tack på förhand ifrån Karl-Olov Nordin i Herrhagen/Falun i Dalarna.

 

Email:

 

karl-olov.nordin@falubo.se

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Karl-Olov Nordin

Hej!

Jag har provat med detta också och ingenting hjälper. Så jag vet inte vad jag ska prova med just nu. Tror du att det kan vara Service Pack för Windows XP som kan ställa till dig för mig?

 

Har du uppfattat mig korrekt rätt? Tack på förhand ifrån Karl-Olov Nordin i Herrhagen/Falun i Dalarna.

 

 

Email:

 

karl-olov.nordin@falubo.se

 

 

:thumbsdown:

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror du att det kan vara Service Pack för Windows XP som kan ställa till dig för mig?

 

Du menar SP2?

Spelar nog ingen roll vilket servicepack,men nej.

 

Jag tror mer på grafikkortet och dess drivrutiner.

Är du riktigt säker på att du tagit hem rätt drivrutiner till rätt grafikkort? Det kan vara lite lurigt ibland när man ska ta hem något. (Troligt)

 

Du har inte ett inbyggt grafikkort på moderkortet förutom det kort du angivit? Isånt fall måste BIOS ställas om. (mindre troligt)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Karl-Olov Nordin

Hej!

Jag har ingen Grafikkort in byggt i min Nya Dator, för utom det jag har uppgivit i denna tråd.

 

Varför tror du att BIOSEN Måste ställas om då för? Jag tog hem den senaste Version utan Drivrutinen till mitt Grafik kort och den var på Version 7.1.8.4 och gjordes den 2005-02-24 utav Nvidia.

 

Har du uppfattat mig korrekt rätt? Tack på förhand ifrån Karl-Olov Nordin i Herrhagen/Falun i Dalarna.

 

 

Email:

 

karl-olov.nordin@falubo.se

 

 

:thumbsdown:

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder
Varför tror du att BIOSEN Måste ställas om då för?

 

Om du har ett inbyggt grafikkort. Har du inte det, så kan du skippa BIOS.

 

 

---

C:\Eforum\Stefan Eklinder>|

 

"Det finns två företeelser som är oändliga, universum och den mänskliga dumheten. Jag är dock inte säker på den förstnämnda."

 

- Albert Einstein

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Karl-Olov Nordin

Hej!

Stefan Eklinder. Varför kan inte jag då spela dessa spel som jag nämt i denna tråd. För jag tycker inte att denna tråd leder mig på någon lösning alls just nu. För du ser ju längst upp i denna tråd vad jag för Maskinvara för min Dator är helt ny.

 

Och spelen Microsoft Motocross Madness2 och Microsoft Midtown Madness2 och Need for Speed fungerar inte på min nya Dator samt Spelen

 

Bejeweled 2 De Luxe och Bejeweled 1 De Luxe

 

Det är dessa spel somn inte fungerar på min nya Dator.

 

Vad tror du då Stefan Eklinder vad som kan vara orsaken till detta bekymmer för mig och min nya Dator?

 

Har du uppfattat mig korrekt rätt Stefan Eklinder? Tack på förhand ifrån Karl-Olov Nordin i Herrhagen/Falun i Dalarna.

 

Email:

 

karl-olov.nordin@falubo.se

 

:thumbsdown:

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder
Vad tror du då Stefan Eklinder vad som kan vara orsaken till detta bekymmer för mig och min nya Dator?

 

Jag är inget spelfreak, hehe.

Har du avinstallerat de gamla drivrutinerna till ditt grafikkort korrekt?

 

Kanske de som ligger och spökar?

 

Prova RIP, ett verktyg för att rensa upp från gamla drivrutiner innan du installerar nya:

 

http://downloads.guru3d.com/download.php?det=603

 

---

C:\Eforum\Stefan Eklinder>|

 

"Det finns två företeelser som är oändliga, universum och den mänskliga dumheten. Jag är dock inte säker på den förstnämnda."

 

- Albert Einstein

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror att det är något med compability mode som måste ställas in, hur gjorde du när du provade det?

 

Du kan också prova att dra ner på hårdvaruaccelerationen på grafiken, det göres på Felsök/troubleshoot på avancerade inställningar i skärminställningar (högerklick på skrivbord).

 

 

°±°

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 5 months later...

LoL!testa då att formatera om skiten då karl-olov!Jag tror nog att din dator är helt fullpackad met virus,spyware och adware!!!!lololol:thumbsdown::thumbsdown::thumbsdown:

Vem har tagit mitt julklappsknark?

 

[inlägget ändrat 2005-09-17 23:41:09 av Knaz_Mongo]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Karl-Olov Nordin

Hej!

 

Knaz_Mongo. Jag som svarar dig heter Karl-Olov Nordin.

 

Det är väl inga problem med att Spela Spel på min nya Dator nu.

 

Det berodde på att jag hade Drivrutiner till mitt Moderkort som heter Asus K8N och dom var för Gamla till Datorn där att jag inte kunde spela en del spel, men det var för ett bra tag sedan.

 

Nu är det OK.

 

Mvh KalleNordin

 

:thumbsup::thumbsup::thumbsup::thumbsup:

 

 

[bild bifogad 2005-09-17 23:54:35 av Karl-Olov Nordin]

751385_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...