Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

HJÄLP!! Min Ps2 Läser inte


titus

Rekommendera Poster

HJÄLP!! Min Ps2 Läser inte

 

--------------------------------------------------------------------------------

 

min ps2 läser inte några skivor jag chipade det för 2 veckor sen och nu i morse så ville det inte testade spel dvd cd men den läser inger står bara reding cd men inget händer har rengjort lasern så gott jag kunde

om man låter det så ett tag så står reding error eller något

det fungerade igår HJÄLP

 

 

 

 

men jag vet inte om det är chippet eller lasern ??? har garanti kvar på ps2 men ser inte dom om det har varigt chipat jag har klistermärket hellt kvar men jag pallar inte chippa ett nytt snälla någon som kan vad kan det va????????

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 veckor senare...
Bellfalasch

När jag kom hem med min sprillans PStwo så snurrade aldrig skivorna. Den var dock inte chippad. Jag fick byta den direkt.

 

Du kan alltid gå tillbaks till de som chippade det och fråga om råd. De kan ta ut chippet o sen går du med konsollen till spelbutiken och får en ny på garanti. Sen får de sätta in chippet igen. De ska inte vara allt för dyra på detta.

 

Kan tillägga att det är vanligt att lasern i PStwo dör om man lirar brända spel. Det är när skivan är lite genomskinlig som lasern går rakt igenom skivan och sen studdsar tillbaks och bränner sönder sig själv.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

så kan man mörk lägga skivans ovansid på någon vis för att detta ska förhindras??

 

jag har köpt ett nyt la chip och ett nio fix får se om detta fungerar

sånt jävla jobb att plocka utt chipet igen

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bellfalasch

Jo ett jäkla pill blir det. Därför väntar jag med o chippa. Såg en annan grej där man swappar med en skiva. Hade sånt till PS1 och det funkade jättebra utan att operera sin PStwo. Dock måste man fortfarande passa sig för genomskinliga skivor.

 

Mitt råd, som lokalpatriot ;), är chipper:

Nej du, jag hittar ingen direktlänk. Det finns iaf bilder o info inte deras forum. De visar hur skivorna ska se ut (håll upp mot en ljuskälla).

http://www.chipper.se/

 

Där står det om vilka skivor som är bra, som inte är för genomskinliga.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...