Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Internet dör vid nedladdning/uppladdning.


ralpher

Rekommendera Poster

Jag har drabbats av problemet att när jag laddar hem något via torrents så dör mitt internet och jag är tvungen att starta om datorn. Jag har trådlöst nätverk och det har funkat bra tidigare.

 

Någon som vet vad problemet kan vara? Typ att det blir överbelastat när man laddar upp för snabbt eller dyl? Är rätt grön när det gäller sådant här :-( Förövrigt så har jag Telia 8mbit. Mellan mig och routern finns ett golv och en vägg. ~10m fågelvägen. Använder mig av Zyxels trådlösa grejjer.

 

Tacksam för svar. // b

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 9 months later...

Samma problem hos mig. BBB 100/10Mbit. Internet stendör på ena datorn. Men finns åter efter omstart. Tacksam för hjälp.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hade samma problem med min gamla Zyxelrouter. Det visade sig att det blev för många samtidiga anslutningar, så routern storknade och låste all trafik. Jag hittade inget sätt att komma runt det utan köpte en Linksysrouter som jag kör tredjepartfirmware i. Det var samma sak med den först, men finessen är att man kan ställa in antal samtidiga anslutningar och även timeout innan routern släpper dom som inte gäller längre. Det verkar som Bitorrent skapar och släpper en massa anslutningar hela tiden, och till slut blir det fullt om inte routern släpper dom utan håller dom öppna fört länge innan dom timar ut.

Jag kanske har fel, men det ser ut så när man tittar i loggarna.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det skapas en väldig massa kopplingar hela tiden och det skulle nog mycket väl kunna fylla upp tabellerna i routern om den inte städar efter sig!

 

I Bittorrentklienter brukar det gå att ställa in hur många uppkopplingar man vill tillåta, ett alternativ är ju att dra ner på de siffrorna.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

Oj, snabba svar här på IDG.se :)

 

Detta fenomen uppstod bara när en viss dator var inkopplad i nätverket. Denna datorn finns inte här hemma något mer. Däremot fyra andra datorer. Det funkar utan problem nu. Så jag vet inte riktigt vad det kan ha varit för fel. Skönt att slippa iaf.

 

[inlägget ändrat 2006-01-28 14:16:57 av ralpher]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...