Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Router + Korsad Kabel, Hjälp!


jonhund

Rekommendera Poster

Jag har en router(D-link 604) som är kopplat till mitt adsl modem...

Och från routern har jag kablar som går till 3 andra dator och som fungerar perfekt...

 

Men nu är det så att jag har en till dator(Win2000) som jag vill ha internet på och jag har inga tillräckligt långa kablar för att dra kabeln direkt från routern så därför har jag använt en korsad kabel från en av datorerna(Win XP) som redan är inkopplade till routern...

 

Men det funkar inte som jag vill... jag kan få fil och skrivardelning mellan dom två datorerna, men internet vill inte funka på den nya datorn... Jag testade med att brygga nätverksanslutningarna och då funkade internet på båda datorerna... Men däremot kunde jag inte koppla upp mig mot nå Counter Strike och Warcraft 3 Serverar då...

 

Nån som har ett tips på hur jag kan få det att funka bättre?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mattias Falk

Det du behöver göra är få XP burken att fungera som router, dvs när trafik kommer till en viss port alternativt till/från en viss address så ska den skicka datan vidare till 2k burken. Detta blir antagligen ganska mycket meck för dig och svårt att få det att funka smärtfritt om du även vill kunna spela på XP burken. Den absolut enklaste lösningen på problemet är alltså att helt enkelt köpa en tillräckligt lång kabel. Blir antagligen betydligt billigare också om man värdesätter sin arbetstid.

 

//Mattias

knorg [a] rocketmail [punkt] com

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Precis det finns ju guiden dela internetanslutning där du använder en dator som gateway.

Du måste köra guiden på båda datorerna i så fall och välja rätt alternativ.

 

Se denna sida för lite mer fakta: http://tekniken.se/dsl/

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...