Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Konstigt fel helt plötsligt?


numberoneguy

Rekommendera Poster

numberoneguy

När en kompis till mig skulle starta om sin dator nyligen så fick han följande fel och det blev helt svart:

 

"Det gick inte att starta windows för att följande fil saknas eller är skadad /windows/system32/config/system

 

Vad kan ha hänt? det står att man skall försöka starta med skivan och välja "R" för att reparera windows men det funkar inte. Precis samma sak hände för en annan kompis till mig i förrgår? kan det vara något virus som förstört det? Verkar som hårdiskarna har gått sönder oxå för det går inte att komma åt dom alls. Även om man försöker installera om windows så funkar det inte heller? Sen att hårdisken lät lite konstigt, men det är så sjukt att det händer på två datorer under loppet av 2 dagar? Skulle var atacksam om någon visste något om det här?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder

 

 

Testat det MS skriver i sin Knowledge Base:

 

Det gick inte att starta Windows eftersom följande fil saknas eller är skadad: \WINDOWS\SYSTEM32\CONFIG\SYSTEM

 

http://support.microsoft.com/kb/307545

 

 

---

C:\Eforum\Stefan Eklinder>|

 

"Det finns två företeelser som är oändliga, universum och den mänskliga dumheten. Jag är dock inte säker på den förstnämnda."

 

- Albert Einstein

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...