Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Jag blir seriöst galen!!!!


~*Linda*~

Rekommendera Poster

Anjuna Moon

Hm, vilket OS använder du då? I XP och 2000 fungerar regsvr32 oberoende av vilken mapp du ligger i. Dessutom tittar denna per default i system32-mappen efter det filnamn du angett.

 

Du verkar ju veta hur man "pillar" i registret så markera följande nyckel och titta efter om missfosterfilen ligger i höger fönster

 

HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Windows

 

(Nyckeln gäller för XP, NT4 och 2000)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Anjuna Moon

Ah, grattis, då får jag önska en trevlig påsk då! :thumbsup:

 

EDIT: Om den kommer tillbaka efter omstart så kan du testa den där registergrejen, för det är de bibliotek (.dll) som finns listade där som laddas in tidigt i bootprocessen.

 

 

[inlägget ändrat 2005-03-25 01:13:06 av Anjuna Moon]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har XP och jag är inte så värst hemma i registret och när jag går in och letar på angiven sökväg så hittar jag lite allt möjligt som jag inte kan tolka som typ:

 

(Standard)

AppInit_Dlls

DeviceNot SelectedTimeout

GDIProcessHandleQuota

Spooler

swapdisk

TransmissionRetryTimeout

USERProcessHandleQuota

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Anjuna Moon

Ok, dubbelklicka på AppInit_Dlls och se till att inte dbgwin11.dll ligger däri. Själv har jag ingen AppInit_Dlls så jag är inte säker på hur det ser ut i den.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Anjuna Moon

Då är den förhoppningsvis helt borta nu. Surf on!

 

Nä, nu är det nog dags för ett gäng långfilmer :)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Film låter som en bra plan! Supertack för hjälpen:thumbsup:, nu har jag ro i själen!

 

GLAD PÅSK!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett enkelt sätt att själv välja start sida är

att använda en webbläsare som inte är en del av operativsystemet

tex Firefox eller Mozilla

http://www.mozilla.org

Med dessa kan man tom välja startgrupp, dvs vilka sidor som direkt ska öppnas under olika flikar i samma fönster.

 

Firewall&router Clark Connect linux

wks Mandrake 10.1 official, Slackware 9.1

för jag fick starta om en gång för mycket, spel W98SE

http://www.seattleweekly.com/features/0422/040602_news_microsoft.php

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hade ett liknande prob förra året: En kapad startsida kom tillbaka vad jag än gjorde. Eftersom det är långtifrån ql att ominstallera så kämpade jag i veckor, kändes det som, och hittade till slut ett recept som funkade:

 

Det låg ett antal dll- och exe-filer med samma tidsstämpel som den skämmiga dll-en. Deras uppgift var helt klar att återskapa startsidan och (i ditt fall) dbgwim.dll i händelse dbgwin hade raderats.

 

När jag med hjärtat i halsgropen tagit bort de misstänkta filerna (papperskorgen är allt bra ibland) så visade sig saker vara OK igen.

 

Den reflexartade åtgärden att skrivskydda about:blank rekommenderar jag inte, eftersom man då inte märker att man har fiender ombord. Men att skrivskydda HOSTS-filen är ingen du ide...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...