Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Ws_FTP 95

Uraxen

Recommended Posts

Efter jag har uppdaterat till 8 Mbit/sek hos Glocalnet så började det bli problem med att överföra filer genom WS_FTP 95 till Interneten.

Den laddar länge och sen dök röd text upp och stod " ! Receive error: Blocking call cancelled"

Vad är det för fel?

Och punkten står på Binary

From the WS_FTP KnowledgeBase:

Q) I've received one or more "Blocking call canceled" messages and the file transfer is incomplete.

You can try selecting Passive transfers on the Advanced tab of Site Properties. If that doesn't help and you are using the Microsoft TCP/IP stack (which is part of the Windows 95 and NT operating systems), try setting the Maximum Transfer Unit (MTU) to 576.)

Källa: http://www.ftpplanet.com/ubb/Forum1/HTML/001384.html

Angående ändring av MTU se här:

http://forums.techguy.org/history/t-35739.html

try enableing or disableing the "PASSIVE MODE"....

also try setting the "NETWORK TIMEOUT" to a higher value (120)...

you can find these two settings in the "SESSION PROPERTIES" box , under "ADVANCED"...

Källa: http://www.ftpplanet.com/ubb/Forum1/HTML/003018.html

Hmm är inte ws_ftp ganska gammalt program?

Kör med flashfxp, smartftp eller något annat, hade problem med ws_ftp förut och bytte, det verkar inte bra.

jag hade haft nyare program men det var för avancerad program och den var samma problem så därför installerade jag gammalt probram. o tack Cecilia, men jag kan inte engelska och förstår inte..

Hoppas någon kan skriva svenska.

Jag testade min dotters datorn som är inkopplad router och det gick inte heller där. Samma röd text dök upp.

Försöker översätta, men är själva programmet på engelska eller svenska?

Jag gissar på engelska.

Välj Passive transfer på Advanced-fliken för Site (eller Session) Properties (eller tvärtom).

Öka på Network Timeout till ett högre värde på samma flik.

För att ändra MRU är det enklast med ett särskilt program. Tråden rekommenderade TweakAll som fanns här:

http://www.2e.org/files.htm

eller iSpeed som fanns här:

http://www.hms.com/default.asp

Nu är det en gammal tråd (2000) så om programmen fortfarande finns kvar vet jag inte.

Det kanske finns någon annan som känner till hur man ändrar MRU?

Jag provade med att stänga av brandvägg och då kom röda text fram !Receive error: Connection reset

!Failed "port"

Jag ringde nyss till Glocalnet och de kunde inte hitta felet och sade att de inte kunde hjälpas!!:thumbsdown:

Jag försöker lägga en bild som jag har aldrig gjort här och hur gör man?.. Och var finns MRU?

[bild bifogad 2005-03-24 15:05:03 av Uraxen]

[bild bifogad 2005-03-24 15:05:40 av Uraxen]

693563_thumb.jpg

Bilden du visar har du fått genom att gå via Tools - Options eller?

Om du istället markerar den anslutningen som trilskas och trycker på Edit och går in under Advanced så skall det finnas en ruta där det står "Use Passive mode for data connections" kryssa i den rutan och prova igen.

Det är alltså anslutningen som skall editeras (ändras) och inte i WS_FTP generella inställningar.

Bifogar bild visserligen från WS_FTP Pro versionen men menyn bör likna denna.

Tunna/

[bild bifogad 2005-03-24 15:48:47 av Tunna]

693576_thumb.jpg

Ååååhhh! Tänk om du har rätt att den går via Tools. Det visste jag inte.

Jag som har jobbat med datorn hela dagen med att installerar och avinstallerar olika FTP och testat och ringt till Glocalnet och testade med router m.m.

Jag har avinstallerat WS_FTP 95 och installerat WS_FTP Pro v8.0

Jag undrade om man kan bifoga mer än en bild?

jag bifogar igen med den WS_FTP Pro v8.0

Hur ska jag göra för att inte den ska gå via Tools?

[bild bifogad 2005-03-24 19:10:02 av Uraxen]

693645_thumb.jpg

Stefan Eklinder
Jag undrade om man kan bifoga mer än en bild?

Sätt ihop två bilder till en i ett bildbehandlingsprogram. Annars kan du bara bifoga en bild per inlägg.

---

C:\Eforum\Stefan Eklinder>|

"Det finns två företeelser som är oändliga, universum och den mänskliga dumheten. Jag är dock inte säker på den förstnämnda."

- Albert Einstein

Det stämmer nog att den är via Toolbar och Command Bars. Vilket ska de vara via? WS FTP Bar eller?

Hur ska jag ta bort Toolbar Command Bars ska väl heller inte vara där?

Bifogar bild

[bild bifogad 2005-03-24 20:02:25 av Uraxen]

693666_thumb.jpg

När du skapat en anslutning i Connection wizard där du lägger upp kontoinformationen för FTP siten du vill ansluta till så trycker du på Connect då får du upp en ruta med FTP siterna på bland annat den du just skapat.

Markera den anslutningen och tryck på "Edit" knappen.

Du får då upp en ruta med inställningar som gäller för just den anslutningen.

Tryck på Advanced och du får då upp den bilden jag bifogade i mitt förra inlägg.

Där finns rutan med "Use Passive mode for data connections", kryssa i den och det bör börja fungera.

Tunna/

Connect är den med den blå och gröna datorn på, första knappen under "File".

Jag har version 9 den ser lite annorlunda ut men det är ungefär samma menyer.

Tunna/

[inlägget ändrat 2005-03-24 21:03:03 av Tunna]

Hej!

Ja, den var redan bockad. Jag testade med att avbocka o då dök en ruta upp om den skulle fortsätta blockering eller häv blockering och jag klickade på häv blockering. Samma problem..

Så jag satte en bock igen.

Jag undrade vad är det för skillnad mellan Create Site... och Create Folder. Kanske den var "Folder" och skulle vara "Site"?

Jag bifogar två Options och en Transfer Managen, "Brun" text betyder "Varning"..

[bild bifogad 2005-03-25 15:35:50 av Uraxen]

693869_thumb.jpg

Vad ska det stå i "General"? Bifogar bild.

Det som är konstigt att det inte heller fungerade hos min dotters datorn via router. Undrar om det är routern som spärrar?

[bild bifogad 2005-03-25 15:51:26 av Uraxen]

693876_thumb.jpg

Nu har vi hittat felet. Det var för att Glocalnet har max 10 MB hemsida medan hos Passagen som är gratis hade hela 20 MB!

Tack ska ni ha som försökte hjälpa mig ;)

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...