Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Optimal skärm för Photoshop?


Hexxx

Rekommendera Poster

Tänkte köpa mig en ny skärm och har kollat lite på senaste skärmen från Xerox och likaså en NEC. Ville höra lite vad andra har för åsikter innan jag bestämmer mig. Jag kommer inte spela utan bara använda den i Windows miljö och främst med fotoredigering i Photoshop. Några tips eller är det jag tittat på vettigt? Ska vara en 19" LCD och helst inte kosta över 6000 kr .....

 

Tacksam för tips!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mattias Falk

Kan egentligen inte ge något råd men en liten varning.

 

Var beredd på att LCD-paneler inte kan ge lika bra färgåtergivning som CRT då det är tekniskt omöjligt för LCD att visa svart, det kan som bäst bli mörkgrått. Detta på grund av att alla pixlar är upplysta när en LCD skärm är på. En CRT kan släcka pixlar. Därför rekommenderar jag alltid CRT till folk som håller på med bildredigering.

 

//Mattias

knorg [a] rocketmail [punkt] com

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tackar för ditt tips! Jag är dock medveten om detta men pga platsbrist får det ändå blir en LCD skärm.

 

Har sett att tex Lacie säljer skärmar och kalibreringsverkty som ett kit. Vilka skärmar är överlag bäst om man bortser från fördröjning och ser till bildkvalite?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tackar för tipset! Ska genast spana in den skärmen. Budgeten är alltid förhandlingsbar bara jag får en skärm som jag blir nöjd med :)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...