Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

kvällen på alla


viper71

Rekommendera Poster

Hej. Jag har ett problem, jag har en del såna där "spion" program lr va d heter i datorn. nåt "gain" å nåt "gator" å så. Å när jag scannar datorn med mitt Norton så hittar den ju detta VARJE gång. Men den (Norton alltså) verkar va helt OFÖRMÖGEN till att plocka bort dessa saker ;o( Jag har nåt som heter "spybot-search & destroy" å javisst hittar d detta med gator å dom andra oxå- Men d e samma med den som med Norton. Den e oxå helt oförmögen till att helt plocka bort dessa saker från min dator... Så, e där nån som vet nåt bra gratisprogram (lr nåt man kan köpa) som faktiskt e BRA å som kan plocka bort dessa saker...? MVH/whisper

Ps. Hoppas jag lyckats göra mig förståd, vilket ju inte e säkert. Kke helt fel termer å sånt *ler*Ds

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mr Andersson

Det kanske är jag som är känslig, men kan vi inte skippa fjortis-svenskan här på Eforum??

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

?? E d mig du kallar för fjortis?? ja, men har du inget bättre för dig än å säga så så tycker jag inte du ska säga nåt alls Mr flicka

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mr Andersson

Hmm... jag kallade inte dig för fjortis, bara att du skriver på ett språk som påminner om det.

 

men har du inget bättre för dig än å säga så så tycker jag inte du ska säga nåt alls

 

Jag säger väl vad jag vill?

 

Mr flicka

 

Jösses.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

?? Du måste ha ett väldigt ensamt liv ;o( D va inte meningen att ha dig som en brevvän, där får du se dig om efter någon annan flickan. Jag bad om hjälp, å kunde du inte ge mig d så behövde du ju inte kmommentera nåt alls. Förstår att "fria inlägg" e ditt favorit forum, för där får du väll gnälla å kvida tills fingrarna domnar av ;o)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mr Andersson

Du var ju inte lite uppretad på att jag kommenterade hur du skriver... Om du skriver så man förstår, så ökar chanserna för att få hjälp här. Ditt fjortisspråk funkar säkert alldeles utmärkt på lunar och andra ställen.

 

Bara för din egen skull...

 

inte meningen att ha dig som en brevvän

 

Desamma.

 

så behövde du ju inte kmommentera nåt alls

 

Vissa tar till sig av kritik, andra tar bara åt sig.

 

Förstår att "fria inlägg" e ditt favorit forum, för där får du väll gnälla å kvida tills fingrarna domnar av

 

Hmm.. nä. Gnäller inte mycket, men diskuterar gärna!

 

 

 

För att svara på din fråga:

 

testa Ad-aware från Lavasoft, http://www.lavasoft.com

Där finns en gratisversion (personal) att ladda ner.

 

 

 

 

[inlägget ändrat 2005-03-23 23:51:40 av Mr Andersson]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmm... Jag e 33år ;o) Så d där Lunar e inget jag hänger på. Om jag skrev nåt du inte kunde förstå, så hade du bara kunnat fråga så skulle jag omformulerat mig. Om du retar dig på att jag e väldigt okunnig på datorer... Så ja, d får du lov att göra då. D e likzom därför jag kommer hit å frågar. Har varit så VÄLDIGT 3vligt å proffsigt allt här tidigare, alla svar osv varit mig till mycke hjälp. Kan tyvärr inte tycka d om d du skrivit tidigare,men ALLA får ju lov att uttrycka sina känslor. Även om dom retar sig på nåt jag INTE kan förstå. Du gillar att diskutera säger du... Hmmm... Om du hade provat å säga vilket av d jag skrev som du inte förstod så hade jag självklart förklarat för dig *ler* Sist (eventuellt då alltså) så tack för tipset längst ner på ditt "svar". Ska försöka mig på d nu. MVH/viper

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad du borde göra är att vänta på att Cecilia svarar, hon är EForums okrönta drottning på detta område!!!

 

Men...

 

Antivirusprigram plockar bara bort en del av det onda.

 

Har du testat t ex AdAware?

 

(hmm, vad gäller språket - det är lättare att förstå om man skriver lite mer nogrannt :-) )

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mr Andersson
Om du retar dig på att jag e väldigt okunnig på datorer... Så ja, d får du lov att göra då

 

Nej nej, om jag hade retat mig på det, har jag inte här att göra och hjälpa andra. Tvärtom, jag försöker alltid att hjälpa till om jag kan.

 

 

Om du hade provat å säga vilket av d jag skrev som du inte förstod så hade jag självklart förklarat för dig

 

Det är mest din stavning som jag tycker är rent åt pipan och jag får läsa det du skrivet flera gånger för att förstå. Jag är inte så bekant med detta nya moderna (utomordentligt fåniga) sätt att skriva.

 

för tipset längst ner på ditt "svar".

 

Hoppas det hjälper. Det finns även andra program, men jag har goda erfarenheter av detta.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad du borde göra är att vänta på att Cecilia svarar, hon är

Eforums okrönta drottning på detta område

 

Håller med dig.....

[inlägget ändrat 2005-03-24 00:24:25 av Brynäsarn]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för tipset ;o) D hittade likzom en MASSA saker *ler* vet inte va man ska göra med allt d sen. men d löser sig nog. Men som sagt, tack för hjälpen å ha en 3vlig helg ;o)

Ps. Att d e som så att du störs av att jag skriver d för det & å för och osv tycker inta JAG motiverar att du skriver d du skrev. Men som sagt, vi har väl alla rätt till å tycka å tänka. Hade jag kunnat flera "förkortningar" så skulle jag skrivit d oxå ;o) Men tack för hjälpen i vilket fall så får du ha en fortsatt 3vlig kväll å en lika 3vlig Påsk hehe

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mr Andersson
Hade jag kunnat flera "förkortningar" så skulle jag skrivit d oxå

 

Du spara en bokstav om du skriver "lixom" istället för "likzom"... :)

 

ha en fortsatt 3vlig kväll å en lika 3vlig Påsk

 

Detsamma

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Off-topic, jag vet. Emellertid har jag mycket svårt för att läsa inlägg skrivna på den "chatt-svenska" som Viper använder. Jag har har helt enkelt svårt att begripa den.

 

Alla må tycka vad de vill om språkbruket i fråga, men jag kan inte hjälpa till när folk skriver på det viset eftersom jag alltså inte förstår frågan. Jag är visserligen en medelålders gammal stöt, men också stötar kan ha erfarenheter för andra att dra på, Viper.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker vi utser (heter det kröner eller möjligen dubbar) Cecilia till Drottning. Då det var det gjort, Graittis Cecilia!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Även jag har lite svårt att med alla dina förkortningar, men jag ska göra ett försök i alla fall.

 

Börja med att starta datorn i felsäkert läge (tryck F8 upprepade gånger under uppstarten) och skanna med Norton där. Ofta går det bättre för Norton att plocka bort saker då eftersom färre program är igång.

 

Sedan kör du Ad-aware i normalt läge och låt det ta bort allt kritiskt som den hittar.

 

Kör även denna online-skanning:

http://housecall.trendmicro.com/housecall/start_corp.asp

 

Därefter är det dags för HijackThis:

http://www.spywareinfo.com/~merijn/downloads.html

Kör, skanna och spara loggen.

 

I ditt svar här så klistrar du in loggen på detta vis:

Tryck på LOG-knappen i Besvara-fönstret

Klistra in loggen

Tryck igen på LOG-knappen

 

Tillägg: Jag är bortrest över påskdagarna, så om ingen annan kan hjälpa dig under tiden så får du vänta några dagar.

[inlägget ändrat 2005-03-24 10:05:21 av Cecilia]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad menas med rubriken på tråden "kvällen på alla" ??

Jag gissar något liknande God kväll på er allihop!, visserligen stämde det inte när man körde det genom Lunariseraren men i alla fall. ;)

Borde finnas en av-lunariserare också.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Något som jag inte fattar är folk som skriver t.ex. *ler* *skrattar* *skojar* osv.

 

Det går ju betydligt snabbare att använda :);) eller här på eforum där man kan använda :);):thumbsdown::thumbsup: m.fl.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker att det är jobbigt med chat-språket i sammanhang där det inte passar in. I ett forum ska många läsa och förstå och då bör man hålla sig till korrekt svensk stavning.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Anjuna Moon
I ett forum ska många läsa och förstå och då bör man hålla sig till korrekt svensk stavning.

Håller med helt och hållet. Tyvärr verkar det som om många ungdomar glömt bort eller ens lärt sig det svenska språket. Det blir nog många skratt på företag runt om när jobbansökningar skrivna på lunar- eller SMS-svenska ramlar in från dessa stackare.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder
viper71 skrev:

Hej. Jag har ett problem, jag har en del såna där "spion" program lr va d heter i datorn. nåt "gain" å nåt "gator" å så. Å när jag scannar datorn med mitt Norton så hittar den ju detta VARJE gång. Men den (Norton alltså) verkar va helt OFÖRMÖGEN till att plocka bort dessa saker ;o( Jag har nåt som heter "spybot-search & destroy" å javisst hittar d detta med gator å dom andra oxå- Men d e samma med den som med Norton.

 

 

http://www.pcpitstop.com/gator/Remove.asp

 

http://www.spyany.com/program/article_ad_rm_Gator.html

 

---

C:\Eforum\Stefan Eklinder>|

 

"Det finns två företeelser som är oändliga, universum och den mänskliga dumheten. Jag är dock inte säker på den förstnämnda."

 

- Albert Einstein

 

[inlägget ändrat 2005-03-24 20:54:55 av Stefan Eklinder]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...