Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll
köttbullar

80Gb blev till 30GB

Rekommendera Poster

köttbullar

Jag har använt min 80Gb hårddisk i ett halvår nu men förut idag när jag installerade en 200gb hårddisk, så blev 80gb:an 30gb och 200gb ville inte funka...Någon som vet hur jag kan få tillbaks mina 50gb och hur man får en andra hårddisk att funka??

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Marianne L

Koppla tillbaks?

Kan det där med Master och Slave?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
köttbullar

Jag har prövat att koppla tillbaka men det blir ingen skillnad, kan inte det där med master/slave

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
pongo

En del diskar byglas för olika storlekar, du måste också bygla om för master eller slave. Ibland är det olika för ensam master och master med slave. Nuförtiden finns också en variant "CS"="cable select", då ska man inte behöva bygla om när man flyttar disken. Jag har aldrig fått detta att funka.

Titta på hårddiskarna, det sitter nog en etikett på ovansidan (oftast) med förklaring till bygling.

Du måste kolla noga, ibland är det väldigt kryptiskt samt att på flera diskar jag haft har bilden på byglingen varit omvänd mot byglarnas placering sas...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
MgnsjL

För att cable select att funka måste dom andra diskarna var byglade för cable select. Med CS så är den över delen av ide kabeln master och mitten slave.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett nytt konto på vårt forum. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...