Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

- Revolution i Norden -


recallbj

Rekommendera Poster

Hejsan!

 

Vet inte om detta är ok, men jag gör ett försök ändå.

 

Jag och några kollegor har suttit och snickrat ihop en sida och vi kommer att arbeta vidare på den under de närmsta veckorna, så den är inte klar men vi tyckte dock att den var tillräckligt färdig för att läggas ut på nätet.

 

Vi är amatörer men vill ändå ha lite synpunkter på vad vi behöver komplettera med för att få en attraktiv sida.

 

Så kom gärna med synpunkter både negativa och positiva idéer.

 

Hemsidan kan nås på: www.uninor.net

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad det revolutionerande är vet jag inte :) men så här såg en del av sidan ut i firefox, se bifogad bild

 

/Marcus

 

[bild bifogad 2005-03-22 23:56:29 av Marcus_J]

693007_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, tack för detta.

Min kollega sitter i Oslo och jag försökt förklara för honom att det används andra webbläsaren än IE i Sverige.

 

Bifogar en bild på hur det ska ut ;)

 

Det är produkterna som är revolutionen, sedan så skadar det inte ha en bra rubrik ;)

 

[bild bifogad 2005-03-23 00:04:14 av recallbj]

693010_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmm, vilken version av FF har du? Hos mig blir "flaggbilderna" trasiga men inte navigeringen?

 

Rent allmännt tycker jag det ser bra ut - rent och snyggt, inga onödiga "kruseduller".

 

Kodningsmässigt ser det sämre ut:

 

http://validator.w3.org/check?verbose=1&uri=http%3A//www.uninor.net/kontakt.html

 

 

"Designen" hönger inte med på ändringar i fönsterstorlek" och inte heller på ändringar i textstorlek. Sånt kan bli problem! Men i just det här fallet tycker jag det funkar bra ändå.

 

Vad gäller "produkter" och "tjänster" tycker jag de skulle utvecklas. Bilder, exempel m m.

 

Om jag inte förstår vad som menas med "kvalitetsprodukter inom områdena CRM/ERP, eBusiness, PPM, HRM och tunnaklienter" - betyder det att jag inte ska ta kontakt med Uninor?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmm, vilken version av FF har du? Hos mig blir "flaggbilderna" trasiga men inte navigeringen?

 

1.01

 

Det gick inte att klicka på tex produktknappen märkte jag också.

 

/Marcus

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om "kvalitetsprodukter inom områdena CRM/ERP, eBusiness, PPM, HRM och tunnaklienter" ska associera till revolution tror jag ni har en hel massa jobb framför er :-)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lite hjälp på traven med kodningen och hur det ser ut i olika webläsare...

 

En bra början vad gäller kodningen är att bestämma er för vilken standard ni vill upfylla - både HTML och CSS.

 

Om man inte har specialle skäl för annat tycker jag man ska anstränga sig för att uppfylla HTML 4.01 STRICT och vad gäller css endast ha standardiserade konstruktioner. Det är inte så svårt som det låter :-)

 

Se sedan till att koda enligt dessa standards och att skriva in korrekt "doctype" i all kod ni gör. Detta kommer att öka sannolikheten för att utseendet blir som ni tänkt er.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för dina synpunkter.

 

Det kommer att komma till en massa nya saker som exempelvis kampanjer och lite annat. Vi håller på och inväntar lite bilder och material ifrån Nordamerika.

 

När det gäller kodningen så vet jag att den kan bättras på en hel del, vi ville bara komma ut med den nya sidan eftersom vår gamla sida såg bedrövlig ut.

 

Om du är intresserade eller har frågor om våra produkter så är det bara att skicka ett mail eller ringa, så lovar jag att berätta vad de olika förkortningarna står för ;)

 

Vi vill inte köra någon reklamkampanj på detta sätta, detta kommer vi att lansera under våren och då kommer att vi göra en ordentlig satsning.

 

Utan min fundering var att få synpunkter, både negativa och positiva, så vi vet vad vi ska tänka på framöver alternativt förbättra.

 

Så om du hittar något mer som är galet skall förbättras så är det bara att svara på denna tråd alternativt maila oss på någon av e-post adresserna på som finns på sidan.

 

 

 

 

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Saken är just den att jag skulle nog inte frpga vad förkortningarna betyder.

 

Rent allmännt - Om jag av nån anledning hamnar på en dylik websida och inte förstpr den, ja då "googlar" jag mig vidare. Era/deras produkter kan vara hur revolutionerande som helst.

 

Säg att jag sökt efter en sak på Google och just fått 3000 träffar. Första träffen är denna sida och jag fattar inget av den.

 

Vad tror du jag gör - skickar en förfrågan till "er/de" eller går vidare till träff nummer 2 i listan (av 3000)?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...