Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

fylla tabellcell i world


SoLe

Rekommendera Poster

Hej, försöker hjälpa chefen med att fylla tabellceller med färg.

 

Provat med "allt" utan att lyckas fylla hela cellen

 

se bifogad fil:

www50.brinkster.com/plks/tabell.zip

Novis som är tacksam för all hjälp!

Tack för ordet

/Peter

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej.

Jag föreslår att du börjar om från början. Jag ritade en ny tabell under den befintliga och lyckades fylla dom nya cellerna.

 

Mvh// Comp

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller med Comploha. Gör om, gör rätt. Din chef (eller troligare, något slags automatik i word XP) har rört till det ordentligt. Blir inte riktigt klok på hur någonting hänger ihop.

 

Läser du HTML? om du sparar filen som HTML så ser du att bossen har lyckats formatera stycket inne i varje cell till vit bakgrund (arkiv, spara som, byt format till "webbsida"). Eftersom formateringen i stycket vinner över formateringen i en cell, så ... Men om det är hela problemet vet jag inte.

 

 

Om du inte orkar göra nytt så kan du fixa chefens tavla (kom ihåg det till löneförhandlingen bara).

 

Markera hela tabellen (ställ dig i tabellen, gå till menyn tabell->markera->tabell)

 

Gå till menyn format ->kantlinjer och fyllning->fliken "mönster" -> ändra "använd i" till stycke -> ändra fyllningsfärg till "ingen fyllning".

 

Nu bör du kunna ändra formateringen i celler. Använd gärna högerklick och gå in via "kantlinjer och fyllning". Det är lite jobbigare, men då vet du i alla fall exakt vad det är du ändrar färg på.

/M

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...