Just nu i M3-nätverket
Jump to content

fellmeddelande: ISLALERT - Norton

Inger Maryissa

Recommended Posts

Inger Maryissa

Hej,

Idag när jag satte på datorn så fick jag detta felmeddelande:

ISLALERT_windownamne_( DA.....och ett långt nummer.

( vågade ej göra skärmdump då jag trodde datorn höll på att krasha ;-)

Vid frågan vad jag ville göra, så valde jag att stänga programmet istället för att felsöka, då jag inte vet hur man gör. ( rädd att göra fel )

Sedan försvann Norton ikonen bort från aktivitetsfältet, och när jag skulle öppna Norton ( via genvägen på skrivbordet ) öppnades det inte som vanligt, utan bilden frös, eller vad jag ska kalla det.

Så jag startade om datorn och Norton kom igång, men datorn startades inte om, men jag trodde allt ändå var ok.

Men när jag kollade ikonerna i aktivitetsfältet ( de dolda ) så försvann ett par stycken, som t.ex ljud-ikonen och digital anslutnings ikonen.

Jag startade om datorn igen, och nu verkar allt vara ok, och Norton fungerar, men jag är ändå orolig att något är fel.

Jag har Norton Internet Security 2005, Windows XP, och en Dell dator.

Skulle vara så tacksam om någon vet vad detta meddelande betyder som jag fick idag när jag startade datorn.

Har kollat i google och förstått att det har något med Norton att göra, men vad är det ?

Och varför hände detta ?

Har någon fler upplevt detta ?

tackar på förhand för hjälp

Hälsningar

Maryissa

Jag har inte Norton och kan inte avgöra vad felet berodde på.

Du kan prova att först avinstallera Norton Internet Security i lägg till/ta bort program och sedan installera om hela programpaketet. Ibland kan det hjälpa att installera om när konstiga fel uppträder.

Inger Maryissa

Hej, tack för svaret.

Kanske det var ett ovanligt eller konstigt problem, och därför ingen annan svarade.

Nu verkar Norton fungera som vanligt.

Men uppstår det fler problem, så får jag kanske fundera över att installera om programmet som du föreslog.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...