Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Inloggning?


tor_l

Rekommendera Poster

Hej!

 

Jag undrar om någon kan hjälpa mig med ett problem med inloggning i windows 2000?

Har ett nätverk och kommer inte in på något sätt i en dator. Vid inloggning får jag som svar att det inte är rätt användarnamn och lösen. Man brukar ju kunna gå förbi inloggningsrutan och komma in i datorn utan att vara inloggad i nätverket men det går inte.

Är det någon som har ett tips för detta??

 

Tacksam för svar!

 

 

/tor_l

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

 

I Windows 2000 måste du ange användarnamn och lösenord för att kunna logga in. Dock kan du vid inloggningsrutan på 3:e raden (där det står "Domän") ange datorns namn. Då kan då logga in lokalt mot datorn som tex Administratör, Administrator eller någon annan användare som du har skapat lokalt i datorn, i det fallet loggar du inte in mot nätverket.

 

/Gnutten

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

Tack för svaret.

Den ruta som kommer upp vid start kan man endast fylla i anv.namn och lösenord. När jag gör detta får jag upp följande meddelande: Du loggades inte in, kontrollera att anv.namn & domän är korrekta. Skriv sedan ditt lösenord igen.

 

Klicka jag på alternativ visas en ikryssruta där man kan välja att fjärransluta. Jag får allstså inte upp några fler valmöjligheter.

 

Är det kanske så at jag måste installera om windows 2000?? Isåfall sparas allt som tex mina dokument och mail?

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om där inte finns någon tredje rad med domän/denna-dator alternativ så är datorn inte med i någon domän.

Du kan då inte använda domän-konton, bara konton som finns på din lokala maskin som Gnutten128 skriver.

Kommer du inte ihåg namn/lösen, pröva administrator utan lösen.

Kommer du inte ihåg är det nog ominstallation som gäller. Hur mycket som sparas vet jag inte, Windows skiljer tyvärr sällan på system & användardata. Men kanske någon som ahr erfarenhet av W2K vet?

 

//Peter

In Pingvino Veritas!

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...