Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Banhofs syn på saken


Hakinger

Rekommendera Poster

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Anjuna Moon

Jag tvivlade inte en sekund på att de inte hade rent mjöl i påsen. Nu kan man bara hoppas att det material som låg till grund för begäret om husrannsakning också var ditlagt av dem, vilket isåfall innebär att de medvetet ljugit för tingsrätten. Då borde APB saga vara inne på sitt sista kapitel.

 

Fast man får väl se om det går att bevisa

[inlägget ändrat 2005-03-22 12:25:38 av Anjuna Moon]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vill ju tro på den här nyheten, men jag har svårt för att tro att nån som har gått ut 9 årig grundskola går med på att göra som det sägs av Banhof. Men å andra sidan är det många sjuka saker som jag har svårt att fatta. Men kanske det är sant ändå, för medan jag satt här och tvivlade på att en jurist skulle bryta mot sina egna lagar så går människan ut i Ny teknik och säger: Piratscenen är död!?

Visst medieuppmärksamhet är deras föda, men nån måtta får det vara på dumheterna. Som om dom eventuella servrarna (som dom, enligt ponten, inte kunnat titta i för att dom var hårt krypterade?!) var dom enda i hela världen som hade filmer och låtar.

Jag får nog ta och citera Mp3-jens "Nu får dom ta och nyktra till lite"

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelar någonting egentligen någon roll?

 

1) Vi är "dead meat" anyway, oavsett om vi piratkopierar eller ej.

2) Tillslut så "äter" solen upp jorden när solen blir en röd jätte..

 

Dvs: Vad vi än hittar på, så är det kört. mp3-kopiering eller inte.

Mänskligheten påminner om experimentet med bananflugor och sockerlösning i ett begränsat utrymme: De förökade sig och förökade sig tills alla resurser var slut, sen dog alla...

(rätt åt dem!)

 

Hoppas att det går åt samma håll med oss: Medan planeten går åt helskotta, så lägger de idiotiska myndigheterna (och "kapitalet") all kraft åt att kontrollera fildelning och sätta åt finniga fjortisar..

 

Storindustrin med flera släpper ut skit som aldrig förr, under tiden..

 

-Nä, mänskligheten har nog gjort "sitt", dags för naturen att pröva på något nytt. (Hoppas på fågelinfluensan). Dinosaurierna funkade inte, människorna inte heller.. Råttorna nästa kanske?

 

Antagligen kommer väl rottorna börja bråka om "ostdelning"?

;)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Anjuna Moon
Piratscenen är död!?

Hur fick han det där jobbet egentligen? Noll koll på verkligheten, han borde satsa på något traditionellt som skattejurist eller nåt.

 

Om det är något som får piratscenen att blomstra så är det just den utmaning och provokation som uppstår i sådana här situationer. Jag undrar om han ens vet vad han syftar på när han använder ordet. Han skulle säkert jämställa mig som fildelare med individer i Vengeance mfl.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelar någonting egentligen någon roll?

 

Jodå, det du anser vara viktigt för dig spelar roll, du kan däremot aldrig pådyvla någon att tycka att bara dom saker du tycker är viktiga är viktiga.

Vi kommer alla att dö en vacker dag, eller en mulen, poängen är att hitt på nåt att göra fram tills dess :)

Just idag känns det viktigt att klaga på APB, imorgon så bryr jag mig inte om det utan går ut och går o lyssnar på våren.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att en lobbygrupp ger sig själv myndighetsstatus är i sig självt ett juridiskt övergrepp, plantering av material eller inte. Läs om McCarthyismen i USA på 50-talet... det finns många likheter.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...