Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Mac OS vs. Windows


Arto Pääkkönen

Rekommendera Poster

Dobroslaw Krawczynski

För att macosx är nästa grej som ska krossa pc. Precis som när ppc kom, när copland utannonserades, när rhapsody utannonserades, när g4:an kom. Det är inte lätt för mac att hela tiden krossa pc :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 71
  • Skapad
  • Senaste svar
Victor Akell

Nej det är klart men det är ju inte lätt att övertyga 200 miljoner fårskallar att de valt fel..............................................................................

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jonas Wikström

Precis Viktor!

 

Har du någonsin hört talas om "Occhams Razor" vilket innebär att den enklaste förklaringen för ett problem oftast är det rätta! Det är inte 200 miljoner PC användare som har fel utan de resterande dårarna som klammrar sig fast i ett uruselt system..

 

>> Jonas

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dobroslaw Krawczynski

Ge Viktor lite tid. Han kan inte sådana där äckliga fakta som du frågar om, han är bäst på "universiella sanningar" ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dobroslaw Krawczynski

Det finns en viss trygghet i att vara den lilla klicken som "vet bättre". Som är mer intelligent, kunnig och klok. Som "fights the man".

 

Det finns ju iofs både bra och dåliga saker som har startat smått, men jag har ingen lust att slicka min dator än på ett tag :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Victor Akell

Rikard vi har ju redan haft den här "debatten" för typ ett år sedan och du förlorade , är du sugen på deja vu , eller?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Victor Akell

Jon , för mig är det inget problem att ni valt Windows , ni förtjänar ju varandra................

 

Och som vanligt får jag väl uppmana dig att testa MAC OS innan du uttalar dig , det är ju så uppenbart att du aldrig provat en MAC ens.........

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad är rätt och fel för vem? Finns det EN sanning

här i världen för alla typer av frågor eller

problem?

DU TROR att du i egenskap av "expert" vet vad som är bäst. Hur många av alla PC-användare har egentligen kunnat välja eller haft kunskap att reflektera över sitt val? De breda massorna har varken rätt eller fel. Jag tycker att du i lugn och ro funderra igenom vad det är du egentligen säger!

Dessutom: Det går inte att använda "Occhams Razor"

på denna typ av frågeställning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Rikard Ståhl

Vad menar du med att jag förlorade?

 

Jag repeterar även de andra frågorna så de inte glöms bort...

 

1. Varför är det solklart att "APPLE satsar på att göra MAC OS X till ett komplett OS"?

2. Kan du förklara din logik när du säger att det räcker "att vara en gnutta insatt för att förstå hur viktigt MAC OS X kommer att bli"?

2b. Kan du även förklara din logik vad gäller "något som du nog aldrig kommer bli"?

3. På vilket sätt är MacOS X bättre än andra liknande OS?

4. Vad syftar du på när du säger "liknande OS"?

 

med vänliga

 

Rikard

 

PS

Jag har FORTFARANDE inte sett dig peka ut mina påstådda grammatiska fel. Gör det om du kan.

Jag ska hjälpa dig med länken:

//eforum.idg.se/viewmsg.asp?EntriesId=42682#43524

DS

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Victor Akell

Rikard , njuter du av att spela dum ?

Du påminner om en mycket efterhängsen f.d. flickvän jag hade för 5 år sedan , även hon ställde samma frågor 7 gånger...........................

 

Inse att alternativen är

A. Du har förlorat

B. Du är oemottaglig

C. Du är manisk

D. Alla ovanstående.............

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Rikard Ståhl

Det finns någon som lär ha sagt att om man utgår från att motparten är en idiot och förklarar därefter så lär han/hon förstå vad du menar.

Må alltså så vara att jag som du uttrycker det "spelare dum". Må även så vara att du kanske borde behandla mig som en idiot - då kanske jag skulle förstå att det du skriver i själva verket är svar på mina frågor?

 

Nej, jag har svårt att inse att något av ovanstående alternativ skulle stämma överens med verkligheten. Har du belägg för det, så motivera. Annars faller lätt dina synpunkter ganska platt i diskussionen.

 

Varför repeterar jag frågorna?

Av den enkla anledningen att DU INTE SVARAR. Kan du inte, vill du inte eller vad beror det på?

Är du alltid lika osäker på konsekvenserna av dina svar och är det månne därför din flickvän fick repetera frågorna, gång på gång på gång?

 

Du har ett antal frågor som väntar på ditt svar. Om du vill kan jag plocka fram länkar till dem.

 

I övrigt finns det fortfarande, herr Viktor-Rainer Akell-Karlsson, ett antal påstådda grammatiska fel som du inte visat dig kunnig att peka ut.

 

Rikard

*som tycker att detta är ganska underhållande*

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Victor Akell

Rikard-Nisse Gummi-Ståhl givetvis så borde du efter x-antal månader kommit på dina fel vid det här laget.....................

 

Förstår inte riktigt vad du tjänar på att just spela dum , frågorna har vi ju gått igenom för typ ett år sedan , ska jag behöva repetera allt bara för att du råkat ut för total minnesförlust ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Rikard Ståhl

Rainer Karlsson (a.k.a Victor Akell) jag kommer uppenbarligen ihåg dit namn efter ett knappt år, så det där med minnesförlust vet jag inte om jag kan relatera till.

 

Jisses... Använder du samma argument fortfarande? "Borde ha kommit på"...

Ja jävlar, *LOL* du ÄR rolig du.

Det är inte jag som påstår en massa saker, d.v.s. "bevisbördan" ligger inte på mitt bord.

Bevisa Rainer att du vet vad du skriver eller så bevisas det att du inte kan. Enkelt men elakt?

 

Spela dum!? Är det för att jag ställer samma frågor gång på gång? Kan det bero på att jag aldrig får svar? Kan det det?

Du nämnde din efterhängsna flickvän... Någonting säger mig att den fråga hon upprepade gång på gång var "Rainer, det är väl verkligen slut?".

 

Repetera...

Ja det får du nog göra eftersom eftersom vi uppenbarligen verkar ha lite olika uppfattningar om vad som hände förra året.

Jag har för mig att diskussion avslutades med att du begick lagbrott genom att publicera Sunes e-brev här. Vill du ha hjälp med den länken också?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Victor Akell

Johan Softy a.k.a Rikard Ståhl a.k.a Benny Fjång o.s.v.

Innan du anklagar mig för "lagbrott" så kanske du ska tänka efter lite vad Sune gjorde först.............

Och dessutom fundera lite på dina inkonsekventa inlägg , du vill alltså ha svar av mig på frågor som jag för över ett år sedan besvarat ? Trots att du själv kan ge mig länkar till svaren ?? Lysande , du kan ju inte ens hitta dina egna fel.........

 

Fotnot :

Benny a.k.a Rikard är till skillnad mot mig en riktig språkpedant , som tyvärr inte lever som han lär , i ett av sina inlägg skrev han tre ganska lättfunna fel detta påpekade jag för honom eftersom han själv mer än gärna tillrättavisade andra.

Dock berättade jag inte vilka felen var men de var som sagt rätt uppenbara. Tror att detta drev honom över vansinnets gräns eftersom han fortfarande grubblar................................

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Rikard Ståhl

Bäste Rainer Karlsson (a.k.a. Victor Akell)!

 

När du skrev Rikard-Nisse Gummi-Ståhl var du betydligt närmare sanningen än vad du är nu. Nils är mitt förnamn. Humor, eller är det inte så säg.

Johan Softy och Benny Fjång får du gärna kalla mig om du vill; kärt barn lär ju ha många namn, så hitta gärna på ett par till.

Till skillnad från dig, Rainer Karlsson, gömmer jag mig inte bakom ett alias eftersom jag inte har något att dölja.

 

"Innan du anklagar mig..."

Aaah! Så vi kör den taktiken... Intressant.

Vad gjorde herr Sune för olagligt då? Letade rätt på information på nätet?

(För de som inte är insatta: //eforum.idg.se/viewmsg.asp?EntriesId=44995#44995 )

Det här börjar ju bli riktigt komiskt igen.

Vad ska du göra härnäst? Anmäla folk för att de använder sig av AltaVista? *LOL*

 

Inkonsekventa inlägg?

Förklara din logik.

 

Nej Rainer, frågorna är fortfarande obesvarade. Däribland frågan om du tycker att psykoterapi och korgflätning är vettiga sysselsättningar. (se följande inlägg samt svar för ytterligare information: //eforum.idg.se/viewmsg.asp?EntriesId=43090#43409 )

 

Mina egna fel?

Påvisa dem Rainer, påvisa dem. *LOL*

 

Som svar på fotnot...

Rikard är förnamnet. Ståhl är efternamnet. Språkpedant ja.

De påstådda felen har aldrig pekats ut trots att herr Rainer Karlsson (a.k.a. Victor Akell) har ombetts att göra detta vid ett flertal tillfällen. Personligen tror jag inte att han kan. Särskilt då med hänvisning till att han vid ett annat tillfälle när han skulle plocka fram grammatiska fel, enbart lyckades hitta skrivfel. (se följande inlägg samt svar från "Victor": //eforum.idg.se/viewmsg.asp?EntriesId=44067#44194 )

Slutligen att ämnet åter kom upp beror på att jag fick mig ett gott skratt när jag återkom till denna debatt och ser Rainer rätta andras fel i svenskan. (se första raden i följande inlägg: //eforum.idg.se/viewmsg.asp?EntriesId=123646#124582 )

 

Rikard

*som börjar tycka att detta är patetiskt roligt*

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Victor Akell

Nisse Rikard Fjång nu råkar jag ju heta

Victor Carl Rainer

Akell-Karlsson...................

 

Angående frågorna så förstår jag inte hur du kan anse de obesvarade , när du själv påstår dig ha länkar till svaren ??

 

Angående Sune så skrev han ju inlägg undertecknade med mitt namn & dessutom så

skrev han ju sjuka e-mails till mig personligen...................

 

Snacka om loser...............

 

P.S Riknisse tycker också du är rolig , hur rolig fattar du nog inte.........

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Rikard Ståhl

Åh, förlåt Rainer det var ju en liten miss i tydligheten. Med "svar" syftade jag på inlägget under det inlägget jag länkade till, inte att frågan har besvarats.

 

För det första är det inte olagligt att skriva ett inlägg med ett alias, vilket signaturen Rainer Karlsson kan agera som. För det andra så har Sune friskrivit sig den aktionen vilket även du har accepterat vid tidigare tillfälle. Man kan ju undra vem det är som lider av minnesförlust. *LOL*

Jag kanske ska hjälpa dig med en länk dit också?

Så, frågorna kvarstår, vad gjorde Sune för olagligt? Hänvisa gärna till lämplig paragraf i Svea Rikes Lag. *LOL*

 

Sjuka e-mail? Ja, ja det är din värdering... *LOL*

 

Sen var det där med att besvara frågor Rainer...

Du tycks ha missat de jag skrev i förra inlägget. Förstår du nu varför jag repeterar dem? Jag uttrycker mig ju uppenbarligen så otydligt att du missar dem. Det är av det skälet jag väljer att sammanställa dem så du inte missar dem... *LOL*

 

Här har du dem så slipper du leta...

1. Varför är det solklart att "APPLE satsar på att göra MAC OS X till ett komplett OS"?

2. Kan du förklara din logik när du säger att det räcker "att vara en gnutta insatt för att förstå hur viktigt MAC OS X kommer att bli"?

2b. Kan du även förklara din logik vad gäller "något som du nog aldrig kommer bli"?

3. På vilket sätt är MacOS X bättre än andra liknande OS?

4. Vad syftar du på när du säger "liknande OS"?

5. Är det olagligt att leta information på nätet?

6. Vad menar du med att jag skriver inkonsekventa inlägg?

7. Tycker du att psykoterapi och korgflätning är vettiga sysselsättningar? (en härlig klassiker *LOL*)

8. Var är mina "egna fel"?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Rikard Ståhl

Sorry Rainer Karlsson (a.k.a. Victor Akell)!

 

Jag missade ju faktiskt en detalj... Det tidigare nämnda lagbrottet beskrivs i "SFS Lag (1960:729) om upphovsrätt till litterära och konstnärliga verk".

http://www.riksdagen.se/rixlex

Så, var det med den källhänvisningen.

Svårare än så är det faktiskt inte att hänvisa till källa för påstådd fakta. *LOL*

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jonas Wikström

Svårt att förstå Rainer!

 

Kan inte förstå att någon skulle vara efterhängsen dig. Hmm flickvän för 5 år sedan? Kan det vara möjligt förretsen då var du väl bara tio år eller nåt va?!

 

>> Jonas

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...