Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Ipod syns inte.


veinlet

Rekommendera Poster

Min nya fina Ipod syns inte i datorn när jag kopplar in den. absolut ingenting händer. datorn märker inte att den är där och själv märker den inte att den är inkoppladi datorn.

Hjälper inte att reset:a den. Kan det ha att göra med att det redan finns en annan ipod på datorn? Vad göra? tacksam för hjäääääälp!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hjälper inte att reset:a den. Kan det ha att göra med att det redan finns en annan ipod på datorn? Vad göra? tacksam för hjäääääälp!

Vilken modell av Ipod och är det en PC elelr en mac? Har du använt ipoden tidigare eller är den helt ny?

 

 

.dune.

----------------------------------------------

- "I find this a nice feature but it is not according to the documentation.

Or is it a BUG?"

- "Let´s call it an accidental feature. :-)"

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

datorn äro en pc med xp på och ipoden (20gig) är helt ny. har ingen laddare och kan därför inte ladda den i väggen. den vill självklart därför BARA laddas i väggen.

om jag skaffar laddare och laddar upp den, kommer den då att synas i datorn eller är det helt kört?

oerhört tacksam för hjälp!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

dessutom har jag hört ryktas att den person som lovade att han skulle starta upp den åt mig kan ha gjort ngt fel i början. återställt den till fabriksinställning eller något liknande. går det att fixa?

tack igen!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

dessutom har jag hört ryktas att den person som lovade att han skulle starta upp den åt mig kan ha gjort ngt fel i början. återställt den till fabriksinställning eller något liknande. går det att fixa?

 

När en ipod är ny så är den formaterad för mac och för att den skall synas i windows så måste man formatera den för PC. Detta skall gå fint att göra genom att installera "iPod updater" som följer med på CDn till iPoden. Har du inte CDn så finns "iPod updater" att ladda ner på: http://www.apple.com/downloads/macosx/apple/ipodupdater20050323.html

 

 

.dune.

----------------------------------------------

- "I find this a nice feature but it is not according to the documentation.

Or is it a BUG?"

- "Let´s call it an accidental feature. :-)"

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jo jag vet det och har förslkt med det. men eftersom datorn inte märker att ipod är inkopplat så kan jag inte uppdatera den, den finns liksom inte.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jo jag vet det och har förslkt med det. men eftersom datorn inte märker att ipod är inkopplat så kan jag inte uppdatera den, den finns liksom inte.

 

Okej, om inte ens iPod updater märker att du har en iPod ansluten så låter det verkligen ett problem. Har du pratat något med Apples support?

 

 

.dune.

----------------------------------------------

- "I find this a nice feature but it is not according to the documentation.

Or is it a BUG?"

- "Let´s call it an accidental feature. :-)"

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

nä jag har inte gjort det, trodde inte att det var ett så svårt problem, men jag får väl ta och göra det. tack ändå

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...