Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Ska det ta en evighet att konvertera filerna?


Bengen

Rekommendera Poster

Hej! Vad jag har förstått måste man alltid börja med att omkoda sina filer till mpeg format, därefter omkoda dem så att de kommer att heta audio_ts & video_ts och sedan bränna till en DVD-skiva? Finns det inget program som kan göra allt detta, så slipper man ha flera? Är det normalt att det ska ta 1,5 timmar att omkoda ett 300mb avi-klipp till mpeg? Måste ju gå att göra snabbare ... Ge gärna tips på program som är lättanvända!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

NeroVisionExpress 3 klarar"allt i ett"...

hur lång tid det tar beror lite på Datorn, Processor minne osv och på hur "lång" filen är...

För mej (med NVE3) tar det ca 2 timmar för en 800mb mpeg film till färdig DVD

Hubbe

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej vohubbe!! Laddade ner NeroVisionExpress och började pilla lite...Jag lade in åtta halvtimmeslånga filmer (avi-format) på den där remsan varefter jag tryckte på export. Där det står: "Select an export template" kan jag inte välja dvd, ska man kunna det? istället fick jag välja custom och sedan Mpeg-1. Programmet håller på att konvertera nu, det ska tydligen ta 9 timmar. Konverteras avsnitten ihop till en jättestor fil nu eller? När har man möjlighet att göra en startmeny med olika knappar för varje avsnitt? Kan ingenting om detta som du förstår...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...