Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Fann GRATIS E-bok sv. (Värde 299 SEK)!

JonTEC

Rekommendera Poster

Hej!

Är det inte härligt när man faktiskt hittar saker, utav värde som är GRATIS på Internet idag?

Hittade en otroligt intressant e-bok (42 sidor) som ger otroliga tips om hur vi 'vanliga' människor - faktiskt kan genom enkla och förnuftiga beslut skapa sig ekonomiskt oberoende. (..jag vet ni har hört det förut)

Boken tar även upp varför vissa aldrig kommer bli det.

Tar ju bara ca 25-30 min att läsa den..

Gratis är gott.

Länk bortredigerad pga raklam.

mvh J:thumbsup:

[inlägget ändrat 2005-03-21 14:00:01 av JonTEC]

[inlägget ändrat 2005-03-21 14:00:38 av JonTEC]

[inlägget ändrat 2005-03-21 14:46:29 av Erik Junesjö]

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Är det inte härligt när man faktiskt hittar saker, utav värde som är GRATIS på Internet idag?

Ja visst är det fantastiskt att vissa gör vad som helst för att lura människor på pengar.

/Marcus

Länk till inlägg

Jag är rätt skeptisk till den här typen av böcker,några genvägar till

rikedom finns inte,utan det krävs hårt arbete för att nå rikedomen,

om man nånsin når den.

:thumbsdown:

[inlägget ändrat 2005-03-21 14:41:35 av Brynäsarn]

Länk till inlägg

Konstigt att ge bort boken gratis när författare tipsar om att man skall jobba lite extra och investera pengarna:

* Kan du tvätta och rusta upp bilar

* Kan du hjälpa folk att förbereda sina deklarationer

* Kan du visa folk hur de skall använda sina datorer

* Kan du klippa grämattor

* Kan du starta din egen deltids budfirma

* Kan du sälja produkter och tjänster på deltid

...

´

Urk, vilken hemsk "bok". Jag hoppas vekligen ingen är så dum att den skulle betala 299 kr för denna dynga :thumbsdown: 299 kr för en pdf på 42 sidor!!!???

Fast han som skrev den var väl "smart" om han lyckat lura någon att betala det.

--

[Esc]

[Edit]

Undrar varför de som tipsar om hur man skall bli rik snabbt alltid skriver detta som sitt första inlägg på eforum???????????????

[/Edit]

[Edit2]

Exemplet med att köpa bostade intill och hyra ut den, fungerar säkert bra i sverige med fastighetsskatt, skatt på hyresintäkter etc... :thumbsdown:

[/Edit2]

[Edit3]

Läste man lite till så kom det plötsligt något med MLM.... Kunde just tro det....

:thumbsdown::thumbsdown::thumbsdown::thumbsdown::thumbsdown::thumbsdown::thumbsdown::thumbsdown::thumbsdown::thumbsdown:

[/Edit3]

[inlägget ändrat 2005-03-21 14:26:11 av [Esc]]

Länk till inlägg
Hittade en otroligt intressant e-bok (42 sidor) som ger otroliga tips om hur vi 'vanliga' människor - faktiskt kan genom enkla och förnuftiga beslut skapa sig ekonomiskt oberoende. (..jag vet ni har hört det förut)

Tillåt mig skratta storhetsvansinnigt åt dig... MoHAHAHAHAHAHAHAAAAAAAAAAAA

G

Länk till inlägg
Läste man lite till så kom det plötsligt något med MLM.... Kunde just tro det....

Jo, jag behövde inte ens sätta bullshit-detektorn på högre känslighet innan jag öppnade dokumentet :)

Vid en snabb scrollning av den så noterar man att dom många av exemplen förutsätter en avkastning på 10% av kapitalet man sparar. Lamt att smyga in mlm..Man gör allt för att tvätta mlm-konceptets smutsiga byk. Så fort orden "ekonomiskt oberoende" "bli rik" "genväg till förmögenhet" då vet man att det bara är skit från nån som sitter fast i pyramiden eller nån som just startar en sådan.

:thumbsdown:

:o jag sa pyramid samtidigt som mlm...undrar hur länge det dröjer innan dom väller in och "förklarar" skiten för oss. Mitt tips är mindre än två timmar från detta skrivs ;)

[inlägget ändrat 2005-03-21 14:47:13 av Pentti H]

[inlägget ändrat 2005-03-21 14:50:53 av Pentti H]

Länk till inlägg

Jotack, jag känner den känslan varje gång jag surfar in på pirate bay! ;)

Det krävs nog betydligt fler än 42 sidor för det.

Människor som läst ekonomi i flera år på högskolenivå har ofta rätt svårt för att skapa sig ekonomiskt oberoende, hur skulle man då lyckas med det efter att ha läst 42 sidor rappakalja?

[inlägget ändrat 2005-03-21 15:37:40 av SYS64738]

Länk till inlägg

Jag vill köpa ett flertal böcker av dig. Lägg ut din hemadress, så skickar jag pengar.

--

Jocke

It´s a matter of taste - either you got it, or you don´t.

Länk till inlägg
Bullshitdetektorn larmade sotrt med röda saftblandare, redan då jag såg jonTEC's inlägg

Samma här, jag är förvånad att ens någon härinne faktiskt gick in och läste dokumentet. Hade inlägget hamnat i min inkorg hade den markerats med [sPAM] med hög %.

Varför all denna hype kring ekonomiskt oberoende förresten? Om "man" ägnade lika mycket energi ått hålla sig oberoende av den ständiga strävan att bli rik snabbt utan ansträngning kanske "man" kommer någonvart i livet. :thumbsdown:

Länk till inlägg
Samma här, jag är förvånad att ens någon härinne faktiskt gick in och läste dokumentet.

Men det var ju lite skoj att se detta patetiska dokument ;)

Hade inlägget hamnat i min inkorg hade den markerats med [sPAM] med hög %.

Mjo... så sant, så sant....(slipper dock spam i inkorgen mha av mitt anti-spamprogram. Det lägger sig som en proxy innan och jag slipper se eländet öht.)

--

[Esc]

Länk till inlägg

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

• Skapa nytt...