homershakey Posted March 21, 2005 Share Posted March 21, 2005 Hej,en kund försöker uppdatera/redigera en extern htmlformaterad textfil i Mac OS X 10.2.8 men när den laddas in i textfältet i flashrullen blir tecknena små fyrkanter. Någongång har de "förvandlats" till kinesiska tecken. Den ursprungliga textfilen är gjord i Notepad i Windows och sparad i Unicode-format. Fonten är _sans. Filmen gjord i MX 2004. Vore mycket tacksam om någon kunde förklara vad som är galet. Mvh/pelle Link to comment Share on other sites More sharing options...
Flashguru.se //Mikael Posted April 12, 2005 Share Posted April 12, 2005 var noga med detta som först i filmen System.useCodepage = true; sen att där texten är det dynamiska fältet.. kolla så att du har lagt till spec tecken. i mx 2004 är det under format knappen under properties Link to comment Share on other sites More sharing options...
homershakey Posted April 14, 2005 Author Share Posted April 14, 2005 Hej! Tack för svar. Undrar bara vad du menar med meningen: "sen att där texten är det dynamiska fältet.." ? "i mx 2004 är det under format knappen under properties" Menar du "Character" knappen? Vilka tecken ska jag lägga till där? Om jag klickar i "Specify Ranges" kan jag välja från en lista som bl.a innehåller "Uppercase", "Basic Latin", "Japanese" m. fl. Tack på förhand! /Pelle Link to comment Share on other sites More sharing options...
Flashguru.se //Mikael Posted April 14, 2005 Share Posted April 14, 2005 ursäckta om jag va lite otydlig. precis där menar jag om du väljer specify ranges sen är det bara hålla in ctrl och välja flera så du är inte låst till en av dom ex uppercase välj dom du vill ha och längre ner under listan kan du skriva själv skriv in ex ÅÄÖåäö så borde det bli bättre om inte skriv hit igen så ska jag kolla mer ingående men detta kan vara varför vissa tecken blir fel. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.