Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Windows Media Player tar 80% CPU?


Ville1979

Rekommendera Poster

Hej! Har någon en aning om varför helt plötsligt mitt Windows Media Player tar 80% CPU? Har inte haft några problem tidigare, men nu.. Har provat att installera om, uppgradera, nergradera.. men inget fungerar..

 

vad ska jag göra, förutom att sluta använda det så klart?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tar den 80 % av procerrorkraften hela tiden?

 

Ibland gör den säkert arbete som kräver mycket kraft under en kort tid.

 

/Jetmoon

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Japp, den tar ca: 80-95% CPU hela tiden programet är öppet.. Misstänkt maskar & eller virus.. men inget av mina antivirus eller Anti-spyware hittar något.. har även installerat om media player, både 9:an (som funkade fin-fint förut) och 10:an.. har inte installerat något annat på maskinen heller... är kanske dax att blåsa rent datorn.. det var ialllfall 1 år sedan.. har du något bättre förslag?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns en cleanupp till registret som microsoft har gjort. Tyvärr kommer alla program att sluta fungera så det kanske är bäst med en omformatering.

 

/Jetmoon

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kanske ska köra något "reg-clean" program eller något sånt..

 

kanske hjälper då? Det konstiga är att det har funkat fint fram till för ett par veckor sedan..

 

/V

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har misstänkt det.. men mitt antivirus (norton 2004) hittar inget.. ska söka av datorn igen... kanske även ladda hem något annat antivirus..

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här finns IDG:s egna viruscenter. Underbart att ha när nöden sprider sig. Gratisprogram, info mm. Har hjälpt mig med alla virus jag någonsin haft.

http://www.idg.se/virus/

 

Prova där.

 

/Jetmoon

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...