Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Trådlöst funkar ej!


ProX

Rekommendera Poster

Hej! För några dagar sen köpte jag en DI-624+ från dlink för att koppla ihop mina två datorer. Jag installerade efter anvisningarna jag fick med och allting fungerade klockrent. Sen nästa dag så funkade det inte längre och när jag försökte fixa problemet genom en hemsida som stog i manualen som man också använde när man skulle installera från början så går det inte längre att komma in på den. Och ingenting har funkat sen dess har försökt att göra om allt från början men det funkar ändå inte. Snälla behöver hjälp!

 

Ps. Mina datorer använder XP1 och min uppkoppling är 10mbit från bostream

 

[inlägget ändrat 2005-03-20 17:04:00 av ProX]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tomas Söderlund

Det du med största sannolikhet har råkat ut för är att någon, som förhoppningsvis är vänligt sinnad, har säkrat upp ditt trådlösa nät åt dig så att vem som helst inte kan använda det samt så att vem som helst inte kan konfigurera din router.

 

 

Kör en factory reset på din dlink (Det står i manualen hur du gör), gör sedan om hela installationen men börja med att sätta ett lösenord på admin och att se om det eventuellt finns någon uppdaterad firmware.

 

När du sen börjar konfigurera det trådlösa nätet så se till att enbart du kan använda det. Stäng av SSID broadcast (om man inte kan se nätet så är det större sannolikhet att det får vara ifred), kör någon form av kryptering som t.ex. WPA/PSK och lås access-punkten så att den bara accepterar vissa fördefinerade MAC-adresser, o.s.v.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...