Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Virus lr hårddiskfel?


Robster

Rekommendera Poster

Hej!

 

Ja har ett problem... när ja ska skulle formatera min hårddisk (dvs. ominstallera win XP) så hakade datorn upp sig vid 26% då filerna ska kopieras till installationsmapparna. Nu har jag provat ett otal gånger å det stannar upp vid samma fil: driver.cab

 

Nu undrar jag om de kan vara ett virus som lagt sig i de filer som alltid finns kvar i windows även om man formaterar på vanligt vis? Jag har hört om något som kallas "hårdformatering" som tydligen tar bort allt permanent, men ja vet inte hur de går till.

 

Eller kan det vara min hårddisk som har börjat krångla? den är på 120 GB och inte speciellt gammal. Jag har gjort en omstart på BIOS, men inte uppgraderat Flash-minnet då ja inte har någon diskettstation.

 

Är det någon som har en aning om vad mitt problem kan vara så skulle jag vara evigt tacksam.

 

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kan testa din hårddisk med testprogram som finns på hårddisktillverkarens webbsida. Några av de vanligaste är samlade på denna nedladdningsbara CD:

http://www.ultimatebootcd.com/

På den skivan finns det även minnestestprogram.

Det låter långsökt med virus, troligare något fel just där driver.cab hamnar på hårddisken eller minnesproblem.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...