Recman Posted March 19, 2005 Share Posted March 19, 2005 Har problem med MYSQL och PHPMYADMIN. Det verkar vara nåt med lösenordet för mysql som den klagar på, min my.ini (som ligger i C:\WINNT\) ser ut så här: [mysqld] basedir=C:/mysql #bind-address=138.233.23.73 datadir=C:/mysql/data #language=C:/mysql/share/your language directory #slow query log#= #tmpdir#= #port=3306 #set-variable=key_buffer=16M [WinMySQLadmin] Server=C:/mysql/bin/mysqld-nt.exe user=admin password=XXXXXXX När jag går in i phpmyadmin så får jag detta fel: FEL: MySQL sa: #1045 - Access denied for user: 'admin@localhost' (Using password: YES) Men om jag går in i config.inc.php i phpmyadmin-mappen och tar bort lösenordet i den så kommer jag in i phpmyadmin, men då har jag ju inga rättigheter att göra nåt...nån som vet vad detta kan bero på? Link to comment Share on other sites More sharing options...
__ Posted March 19, 2005 Share Posted March 19, 2005 Användarnamnet och lösenordet i my.ini är bara till för att man i vissa fall ska kunna komma åt databasen utan att behöva skriva in user/password. Kontot lär fortfarande existera i mysql-databasen. Har du lagt till detta konto och lösenord i databasen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recman Posted March 21, 2005 Author Share Posted March 21, 2005 Hur lägger jag till det i databasen? Som det är nu så har jag bara angett det i My.ini-filen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.