Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

data låser sig efter pillande i control userpasswords2


gusgez

Rekommendera Poster

ett litet problem...eller rättare gigantiskt stort...Min data låser sig (precis vid välkomsskylten innan man kommer in på skrivbordet i windows) efter att jag bokat AV "Användarnamn och lösenord måste anges för användning av datorn" under control userpasswords2 (via Kör).

 

Jag har Windows XP Pro med SP2 (är admin), Skrivare via USB, UPS (avbrottsfri kraft eller vad det heter, batteri till min stationära helt enkelt)

 

Vad är felet?

 

Ska sägas att fär tillfället löste vi det så att en kompis körde fjärrhjälp (han lyckades logga in trots att min data vår låst konstigt nog) och klickade åter i denna "Användarnamn och lösenord m...." för att kunna logga in igen. Alltså INGENTING jag vill göra. Vill bara sätta på datorn och sen va inne på skrivbordet direkt. Använd. och löseno. har jag BARA för att han ska kunna köra fjärrskrivbord till mig.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Med hjälp av TweakUI (Logon->Autologon, se bifogad bild) kan man ha inloggning utan att ange användarnamn och lösenord.

 

http://www.microsoft.com/windowsxp/downloads/powertoys/xppowertoys.mspx

 

Eller om du själv vill göra det i registret, så beskrivs detta på följande sida:

 

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;sv;315231

 

[bild bifogad 2005-03-19 08:21:42 av Maratonmannen]

 

 

[inlägget ändrat 2005-03-19 08:42:06 av Maratonmannen]

691586_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

...men är det inte det jag gör (som TweakUI utför genom Autologon) i control userpasswords2 under "Användarnamn och lösenord måste anges för användning av datorn"? Eller har jag bara missuppfattat?

 

Jag vill nämligen slippa massa extra program i så lång utstreckning som möjligt...

 

MVH

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...