Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Några frågor av en nyföretagare:


Code Red

Rekommendera Poster

Fråga 1:

Ska möta banken nästa vecka för ett kapitaltillskott. Har startat nyligen och haft små intäkter då jag inte aktivt sålt än. Frågan är hur jag ska utforma en övertygande budget (relistisk) när jag bara kan gissa siffrorna?

 

 

Fråga 2:

Var kan man köpa teleregister som kan användas vid marknadsföring och hur mycket kostar de? Är det värt det istället för att ringa med gula sidorna?

 

 

_____________________________________

A man without a plan is not a man...

 

http://www.uppsalapr.se/

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska möta banken nästa vecka för ett kapitaltillskott. Har startat nyligen och haft små intäkter då jag inte aktivt sålt än. Frågan är hur jag ska utforma en övertygande budget (relistisk) när jag bara kan gissa siffrorna?

marknadsundersökning? Vad har konkurrenter? Hur stor är marknaden? Finns det konkurrenter? Ny bransch? Du ska hur som helst inte ta i för mycket

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mr Andersson

1.

Var ärlig och ge ett professionellt intryck. Tänk på hur du klär dig. Det är inte säkert att det bästa är att dra på sig en tiotusenkronors armani-kostym, ibland går det bättre med trätofflor och jeans.

 

För att svara lite bätte på din fråga... Gör så gott du kan, kan du bara gissa siffrorna så gör du det och säger till banken att du gör just det. SÅ länge du är säker på din ide och ger ett profsigt intryck så kommer det att gå hem.

 

2.

Beror lite på var du tror att din målgrupp finns. Gör en liten mini-test och ring/skicka brev till kanske 100 pers som du tror finns i din målgrupp och se vilken respons du får. Att köpa ett teleregister med hundratusen namn kan mycket väl vara helt rätt, men testa först responsen. Kanske ska du annonsera i nån tidsskrift som redan når din målgrupp?

 

Har du enskild firma eller AB?

 

Lycka till!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Enskild firma. Bor i Uppsala med några tusen (små)företag så jag skulle kanske inte behöva ett register.

_____________________________________

A man without a plan is not a man...

 

http://www.uppsalapr.se/

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mr Andersson

Jag hade nog letat upp adresserna och satt mig på cyklen (eller bilen) och delat ut nåt passande reklammaterial till dessa. Eventuellt så hade jag ringt till ett 50-tal och testat responsen.

 

Annars har Posten något som heter Gruppreklam till företag. Där kan man välja vilka postnummerområden man vill dela ut till och sen betalar man per ex. Inte så dyrt, men kan vara något ineffektivt då posten inte får lägga reklam i lådor märkta "ej reklam".

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...