Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Pocket PC - en ny flopp ?


Sune32

Rekommendera Poster

Är sedan gammalt Psion användare. Palm har jag alltid sett mer som en elektronisk almanacka än en dator. Windows CE var ju från början segt och dåligt. Men Pocket PC verkade lovande och Psions senaste S7 verkar inte släppas i svensk version så jag hade mina funderingar på nån av de nya PPC maskinerna. Men det verkar ju iinte så bra om man läser CNET's recension (http://www.cnet.com/software/0-3709-7-1713204.html?tag=st.sw.3709-7-1713203.txt.3709-7-1713204).

 

Är det som vanligt alltså, MS hypar - alla hänger på och sedan tittar verkligehetn fram, jag menar nu skriver väl tom Mikrodatorn att CE 2.x är kasst - det som alla vetat en längre tid.

Nån som har kommentarer runt det hela, kan man överge Psion för nåt sånt här ?

 

/Sune

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

MS har hypat en hel del genom tiderna.

Pocket PC'n är definitivt inte hypad.

Jag har kört HP Jornada 545 ett tag och är mycket imponerad. Det är en helt annan produkt.

 

Till och med Go32.com erkänner med sin artikel:

"Pocket PC is Psions Wake Up call".

 

Allt är inte svart eller vitt. Jag tror dock att med Pocket PC ute på marknaden har MS i alla fall en chans att få vara med.

 

-Andy.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...
Joakim Andersson

Jag håller inte riktigt med om att CE är kasst!

 

Jag tycker att det är ett kanon os förutom just att det är tämligen långsamt men för de ändamål det är skapat för tycker jag att det fungerar mycket bra.

 

Sen Pocket PC har jag bara hört bra saker om men eftersom jag inte har haft möjligheten att testa själv så tänker jag inte uttala mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Detta inlägg är kanske inte helt kopplat till huvudinlägget på denna tråd, men det är ändå mina funderingar kring Palm <-> Pocket PC <-> Psion.

 

Jag har själv en Palm III, men var mkt nära att inhandla en Palm Vx för några månader sedan tills jag hörde talas om MS Pocket PC och dess markanta skillnad jämfört med CE. Nu funderar jag på om jag skall orka vänta till Palm släpper sin nya handdator (i höst/vinter) med röststyrning och/eller bluetooth eller om jag skall inhandla en Compaq IPaq, som onekligen verkar väldigt intressant.

 

http://www.compaq.com/products/handhelds/pocketpc/index.html

 

Den frågan jag ställer mig ang Pocket PC är om man verkligen behöver allt "lull-lull" som ingår eller om de funktioner som Palm har räcker. Röststyrning hade ju varit kanon, men som sagt så dröjer väl det ett tag till innan det blir vanligt.

 

Vad gäller Psion så är det faktiskt inget jag funderat på att köpa. Tycker att det känns lite onödigt med ett tangentbord till en handdator. Det tar mest upp plats och det går ju knappt att skriva "vanligt" på det untan man får ta till pekfingervalsen. Iofs så verkar Revo vara en väldigt prisvärd handdator, men den känns ändå inte lika intressant som PPc och Palm.

 

// Mattias

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Testade en PPC häromdagen, iöf Cassiopeia så det är väl den PPC med "slöaste" processorn. Fantastisk display (fast för oss med Psion S5 är alla displayer fantastiska) men den är inte mycket snabbare än min gamla Psion S5 och jämfört med 5MX eller Revo är det fortfarande lite "sirap". Dock en raket om man nån gång använt en äldre Win CE maskin.

Så det är nog så att Psion S7 (eller Netbook om man har råd) är att föredraga men för de som har en Palm är detta helt klart ett givet steg att ta om man nu inte kan tänka sig tangentbord.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...