Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Varför Auto-utloggning, & varför så segt??


pongo

Rekommendera Poster

JO alltså, något som irriterar mig alltmer ju mer dagarna går...

Varje gång jag går in på eforum måste jag logga in på nytt, jag har valt "Autoinloggning" men int' hjälper det.

Däremot blir jag nuförtiden auto-utloggad när jag lämnar eforum för tillfället!

Måhända en bagatell, men jag är trött på "Du måste logga in" varje gång jag vill besvara en fråga.

(Detta är nytt, samma OS & samma web-läsare förut utan detta. Händer inte heller på andra ställen.)

 

Och så då frågan som ställts förr - varför i hela friden är eforum så himla trögt?

Jag deltar i flera andra forums (? forumar? forum? fora? ... äsch) inga tar så lång tid att ladda som eforum. Nu har jag 10Mb-lina ut så det går ju, men mycket vänta blir det!

 

//Peter

In Pingvino Veritas!

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

cookies aktiva/tillåtna?

 

 

/T

 

Even when we know we´ll never find the answers, we have to keep on asking questions.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hej!

jag måste stänga av Privacy Control på min brandvägg Norton Inter Sec. för att det ska gå snabbt att logga in. Har du det kan du testa med att inaktivera den tillfälligt under själva inloggningen.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan du i statusraden i webläsaren se sökvägen till den server som håller på att kontaktas? Jag hade ofta problem med falkag.net som är nån slags reklam-server (eller var det statistik?) som IDG använder. När jag blockade den så laddades sidorna i eforum betydligt snabbare. Men fortfarande så laddas eforum lite slöare än IDG´s nyhetssida, men det är uthärdligt i alla fall.

 

Som tidigare skrivits så kolla om cookies är tillåtna. Innan jag "låste" [iDG´s] cookies så att dom inte raderades så var jag tvungen att klicka på "logga in" varje gång.

 

 

[inlägget ändrat 2005-03-18 15:20:01 av Pentti H]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Brandväggen kommer jag inte åt, det är kommunens... di blir inte så jättelyckliga om jag hackar mig in o ändrar lite.. :-)

Men cookies är på, visst - annars skulle väl inte andra forums/ar behålla inloggningen?

Ska pröva att blocka falkag.net, det står faktiskt ofta o länge.

Får väl se hur det går nästa vecka!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...