Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Modemproblem efter XP Uppgradering

Krellus

Recommended Posts

Hej!

Tack för hjälpen säger jag till de som svarade på min fråga angeånde uppgradering rån Win98 till XP.

Det gick utmärkt trots min "usla" gamla PC. Fungerar riktigt bra trots att jag just nu bara har 128 MB. Har dock beställt mer minne.

Det enda problemet jag har just nu är att mitt internmodem på min HP Pavilion 8535, PIII 550 Mhz inte fungerar.

När den ska ringa upp så hör man ingenting. Inget klick.. nada...

Har försökt felsöka.

Den ligger på COM3. Kollade kontrollpanelen/Portar och där finns inte ens Com3 med. Provade att installera ett "standard" modem på Com1 resp. Com2 och då försökte den i alla fall ringa upp men utan succé.

Tips, någon?

Christer(Robbo)

http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/softwareCategory?dlc=sv&lc=en&product=57613&lang=sv&cc=se&

If what you were looking for is not listed, then it is not available for downloading from the web in this language.

» Microsoft Windows ME

» Microsoft Windows 98

» Microsoft Windows 95

» OS Independent

Du får försöka luska ut exakt vad modemet heter (t.ex. med everest home edition) och leta reda på drivrutiner (http://www.driverguide.com användarid:driver lösenord:all)

--

[Esc]

Tack!

Jag hittade inte den drivisen jag behövde på HPs sida.

Tydligen ska det vara en Rockwell. Nåja, söker vidare.

Nej, jag hittade drivrutiner för Windows 98. Leta reda på vad modemet egentligen heter.

Prova även med Windows Update. I värsta fall kan du köra det som "standardmodem" tills du hittat drivisar

--

[Esc]

Stefan Eklinder

Tråden flyttad till Internetuppkoppling

---

C:\Eforum\Stefan Eklinder> moderator WindowsXP|

E-post = Elektronisk post. Ex: ett paket med transistorer. Andra sorters post: A-post, B-post, F-post (flaskpost), K-post (kompost), Ö-post (post från Grönland). - [interworst] Yttermera

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...