Inger Maryissa Posted March 17, 2005 Share Posted March 17, 2005 Hej, Jag hämtade nyss från automatiska uppdateringar Microsofts Windows Verktyget Borttagning av skadlig programvara ( KB890830) Och det gick bra. ( vilket stod i installerade uppdateringar på sidan på Windows update ) Men märkte ingenting av att datorn söktes igenom med detta verktyg. Kan det ha gjorts ändå ? Är det detta som menas att det gjordes i s.k.tyst läge ? Vore så tacksam om någon kan tala om för mig om detta. Hälsningar Maryissa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Avicii Posted March 17, 2005 Share Posted March 17, 2005 Maryissa skrev: Men märkte ingenting av att datorn söktes igenom med detta verktyg. Kan det ha gjorts ändå ? Är det detta som menas att det gjordes i s.k.tyst läge? Det är min uppfattning att den körs i "tyst läge" så att man ingenting märker. Och vad jag förstår så släpper Microsoft "Windows Verktyget Borttagning av skadlig programvara" regelbundet en gång varje månad. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Inger Maryissa Posted March 17, 2005 Author Share Posted March 17, 2005 Tack snälla du för svaret och informationen. Jag hittade äntligen logg-filen för detta verktyg, och där stod det att ingenting konstigt hade hittats. Och det känns ju bra. Link to comment Share on other sites More sharing options...
amizu953 Posted November 17, 2006 Share Posted November 17, 2006 Hej, Jag har ett annat problem angående samma uppdatering. När jag försöker installera denna uppdatering startas datorn om så fort installationen påbörjas. Någon som vet varför detta händer och hur man kan åtgärda problemet? Tack på förhand! Hälsningar Amil Link to comment Share on other sites More sharing options...
abris Posted November 1, 2007 Share Posted November 1, 2007 Hej, Jag såg att du löste det själv, men för andra läsare som också är intresserade av samma ärende kan jag meddela att loggfilen finner ni på följande sökväg; C:\Windows\Debug\mrt.log Precis som Maratonmannen påpekar så körs den i "tyst läge" och den släpps med regelbunden basis, en gång i månad, via Microsoft/Windows Update alternativt går den också ladda ner manuellt via Microsofts hemsida. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Inger Maryissa Posted November 1, 2007 Author Share Posted November 1, 2007 Tack för det svaret Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.