Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Uppgradering ej tillåten.

becealex

Recommended Posts

Jag vill uppgradera en P3 från Windows 98 SE till XP. Jag har gjort det utan problem på flera andra datorer. Men den här gången fick jag följande

meddelande:

"Språket på den här Windows NT-installationen skiljer sig från den som du installerar. Uppgraderingsfunktionen kommer att inaktiveras"

Jag vill inte göra en ominstallation då det finns diverse gammal programvara som jag inte kan återinstallera. Windows 98 är installerat som engelsk version. Min XP installations CD är svensk.

- Ska det verkligen inte gå att uppgradera om språket skiljer sig åt?

- Kan man komma runt det på något sett?

- Varför säger den Windows NT-installationen när det det är Windows 98?

- Är det korrekt att man måste installera om alla program om man ominstallerar operativet?

Är det korrekt att man måste installera om alla program om man ominstallerar operativet?

Jag tror att det är så, mellan W98 och XP i alla fall. Det är så pass stor skillnad. Jag fick t e x hämta hem nya drivrutiner till skrivaren, ge bort min gamla skanner, för det fanns inga nya drivrutiner, o s v.

Det verkar vara detsamma med programmen. Det gick inte att kopiera över en installerad programvara direkt i alla fall. Om man tittar på program på nätet är det ju ofta olika versioner för olika OS.

Jag skulle nog behålla min W98 om jag ville vara säker på att kunna använda dom gamla programmen.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...